PROTOTHEMA

Blogs

Πίσω Κίνηση

Ρε, μανία με το diesel!

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 
  • Instagram
  • Επιλέξτε  τόπο κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την είδηση
Προσθήκη σχολίου

Η αλήθεια είναι ότι την τάση… παλιμπαιδισμού την έχουμε στη φύση μας ως νοοτροπία. Οταν σε ένα παιδάκι δώσεις κάτι νέο, πρωτόγνωρο γι’ αυτό, ενθουσιάζεται, χοροπηδάει από χαρά, το έχει συνέχεια μαζί του, κοιμάται με αυτό και φυσικά ύστερα από λίγο το παρατάει σε μια γωνία ξεχασμένο… Κάπως έτσι λοιπόν αντέδρασαν και οι Ελληνες με τους πετρελαιοκινητήρες. Η απελευθέρωση που έγινε περίπου πριν από έναν χρόνο έστειλε έναν τεράστιο όγκο των εναπομείναντων υποψήφιων αγοραστών καινούριων αυτοκινήτων προς τα εκεί.  Υπάρχουν άνθρωποι που μπαίνουν στην έκθεση και λένε στους πωλητές: «Δείξτε μου ό,τι έχετε σε diesel». Δεν τους ενδιαφέρει τίποτε άλλο, ακόμα κι αν η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία την έκθεση της οποίας επισκέπτονται έχει παλιάς τεχνολογίας κινητήρες. Ακόμα κι αν οι βενζινοκινητήρες της μπορεί να είναι πιο προηγμένοι και οικονομικοί από τους diesel, αυτοί εκεί. Μόνο πετρέλαιο.  Ο,τι προστάζει η μόδα δηλαδή. Κάτι σαν τα τούρκικα σίριαλ. Με τη διαφορά βέβαια ότι αυτά για κάποιους είναι η μόνη διέξοδος στο… αδιέξοδο των τηλεοπτικών προγραμμάτων που έχει πλέον η ελληνική τηλεόραση. Στην αυτοκίνηση όμως δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Κάτι σαν τη δημοκρατία δηλαδή. Εκεί υπάρχουν τα πάντα και όλα πρέπει να τα μελετάμε, να τα συγκρίνουμε και μετά να αποφασίζουμε. Εχω γράψει πολλές φορές ότι πλέον ο Ελληνας υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου δεν είναι το… πρόβατο που ήτανε.  Δεν επηρεάζουν την απόφασή τους τα ευφάνταστα τηλεοπτικά σποτ. Ο σημερινός Ελληνας υποψήφιος αγοραστής διαβάζει, μαθαίνει, ψάχνει, συγκρίνει και αποφασίζει. Ελα όμως που η συμπεριφορά με τους diesel κινητήρες με κάνει -εν μέρει- να αμφισβητώ τα περί… προβάτων. Μας λέει χαρακτηριστικά άνθρωπος εισαγωγικής....

Η αλήθεια είναι ότι την τάση… παλιμπαιδισμού την έχουμε στη φύση μας ως νοοτροπία. Οταν σε ένα παιδάκι δώσεις κάτι νέο, πρωτόγνωρο γι’ αυτό, ενθουσιάζεται, χοροπηδάει από χαρά, το έχει συνέχεια μαζί του, κοιμάται με αυτό και φυσικά ύστερα από λίγο το παρατάει σε μια γωνία ξεχασμένο…

Κάπως έτσι λοιπόν αντέδρασαν και οι Ελληνες με τους πετρελαιοκινητήρες. Η απελευθέρωση που έγινε περίπου πριν από έναν χρόνο έστειλε έναν τεράστιο όγκο των εναπομείναντων υποψήφιων αγοραστών καινούριων αυτοκινήτων προς τα εκεί.

Υπάρχουν άνθρωποι που μπαίνουν στην έκθεση και λένε στους πωλητές: «Δείξτε μου ό,τι έχετε σε diesel». Δεν τους ενδιαφέρει τίποτε άλλο, ακόμα κι αν η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία την έκθεση της οποίας επισκέπτονται έχει παλιάς τεχνολογίας κινητήρες. Ακόμα κι αν οι βενζινοκινητήρες της μπορεί να είναι πιο προηγμένοι και οικονομικοί από τους diesel, αυτοί εκεί. Μόνο πετρέλαιο.

Ο,τι προστάζει η μόδα δηλαδή. Κάτι σαν τα τούρκικα σίριαλ. Με τη διαφορά βέβαια ότι αυτά για κάποιους είναι η μόνη διέξοδος στο… αδιέξοδο των τηλεοπτικών προγραμμάτων που έχει πλέον η ελληνική τηλεόραση. Στην αυτοκίνηση όμως δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Κάτι σαν τη δημοκρατία δηλαδή. Εκεί υπάρχουν τα πάντα και όλα πρέπει να τα μελετάμε, να τα συγκρίνουμε και μετά να αποφασίζουμε. Εχω γράψει πολλές φορές ότι πλέον ο Ελληνας υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου δεν είναι το… πρόβατο που ήτανε.

Δεν επηρεάζουν την απόφασή τους τα ευφάνταστα τηλεοπτικά σποτ. Ο σημερινός Ελληνας υποψήφιος αγοραστής διαβάζει, μαθαίνει, ψάχνει, συγκρίνει και αποφασίζει. Ελα όμως που η συμπεριφορά με τους diesel κινητήρες με κάνει -εν μέρει- να αμφισβητώ τα περί… προβάτων. Μας λέει χαρακτηριστικά άνθρωπος εισαγωγικής για έναν πελάτη (γύρω στα 50) σε ένα μικρό νησί της χώρας μας ο οποίος αποφάσισε να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Αυτός είχε στην κατοχή του οκτώ χρόνια ένα παλαιότερο μοντέλο της ίδιας εταιρείας. Συνολικά είχε κάνει 25.000 χλμ. «Θέλω diesel», λέει στον πωλητή. «Μα, δεν σας συμφέρει. Κάνετε περίπου 3.000 χιλιόμετρα τον χρόνο. Δεν θα αποσβέσετε ποτέ τη διαφορά της τιμής», του απαντάει εκείνος.
Τελικά ο υποψήφιος αγοραστής αγόρασε diesel…

Ανακεφαλαιώνοντας, η πετρελαιοκίνηση μας έδωσε μία επιπλέον επιλογή την οποία απολαμβάνει χρόνια τώρα ελεύθερα όλη η υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο η πετρελαιοκίνηση δεν είναι πανάκεια της οικονομικής οδήγησης. Τα βάζουμε κάτω λοιπόν, τα υπολογίζουμε, τα σκεφτόμαστε, διαβάζουμε, ψάχνουμε και αποφασίζουμε…




Ανέστης19/10/201313:26

OK ρε παιδιά βρέθηκε και ένας από νησί περίεργος. Δεν είναι η πλειοψηφία. Και στο κάτω κάτω ο συγκεκριμένος από το νησί μπορεί να έχει πολλά λεφτά και να μην τον νοιάζει. Υπάρχουν λόγοι συγκεκριμένοι που οι περισσότεροι αγοράζουν diesel. Μένω πολύ μακριά, νότια προάστια και κάνω καθημερινά 40-80 χλμ. Το diesel με έσωσε!! Πληρώνω τα μισά για το πετρέλαιο από ό,τι πλήρωνα για βενζίνη. Είναι πάρα πολύ οικονομικό.. και η αλήθεια είναι ότι παρόλο που ήταν της μόδας, το σνόμπαρα αρχικά. Έλεγα σιγά μην πάρω diesel!! Και είναι η καλύτερη αγορά που θα μπορούσε να κάνει κανένας.Υπέροχο αυτοκίνητο και όχι μόνο λόγω κατανάλωσης και συντήρησης. Προφανώς και ο συντάκτης του άρθρου δεν έχει ιδέα του τι γίνεται για να το παρουσιάζει τόσο μονόπλευρα σαν "μόδα" και "τάση". Δεν είναι iphone που είναι κάτι περιττό και μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτό και δεν σου κάνει οικονομία απαραίτητα.

Απάντηση
ΟΡΕΣΤΗΣ13/05/201310:51

 Με το diesel έχει γίνει κάποια παρεξήγηση μου φαίνεται. Οι λόγοι που κάποιος θα προτιμήσει ντίζελ δεν είναι μόνο η οικονομία. Και δεν μπορώ να καταλάβω τι μανία κάποιον, που μιλάνε για απόσβεση. Προσωπικά αγόρασα το renault scenic 1.6 diesel το 2011. Με 60άρι ντεπόζιτο έχω αυτονομία μέσο όρο 1100 χλμ. Με έντονους ρυθμούς είμαι στα 1.000 χλμ και με χαλαρούς στα 1200-1250χλμ. Με το προηγούμενο αμάξι, vw passat 1.6, βενζίνη, μετα βίας έφτανα τα 700χλμ. Από εκεί και πέρα, υπάρχει η ενεργητική ασφάλεια (ελέω τούρμπο), η άνεση οδήγησης (ακόμα και με 5 επιβάτες και αποσκευές), το χαμηλό κόστος συντήρησης και το σημαντικότερο, καλύτερη αξιοπιστία του κινητήρα. Δεν συγκρίνεται η αίσθηση, με πλήρες φορτίο και αναμμένο το κλίμα το καλοκαίρι, το πόσο άνετα ταξιδεύω. Προσπεράσεις χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς στροφές στα κόκκινα. Και μιλάμε για αμάξι με βάρος 1,5 τόνο κενό. Το πασσάτ στις ίδιες συνθήκες αγκομαχούσε. Και γι αυτούς που συγκρίνουν εργοστασιακή κατανάλωση με πραγματική. Το εργοστάσιο μου δίνει 4,5 και εγώ είμαι στα 5,2 (ελάχιστη κατανάλωση). Τα βενζινοκίνητα, μπορεί να τους δίνει το εργοστάσιο γύρω στα 5, (στα τουρμπάτα μικρά), αλλά αν ανατρέξετε σε τεστ, θα δείτε ότι κάτω από 7 δεν πέφτει. Και αν αναφέρω το 1.000 τούρμπο της FORD, δεν μπορώ να διανοηθώ ότι με βάρος 1,300 κενό (focus), μπορεί να έχει κατανάλωση μόνο 5 λίτρα και άνετη οδήγηση. Εδώ supermini παίρνεις, με ίδιο κυβισμό και άμα βάλεις 4 άτομα μέσα σε ταξίδι, τα φτύνει, ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές. Η επιλογή του diesel είναι για κάποιον συνειδητή, όταν γνωρίζει όλα τα προτερήματα αυτού του κινητήρα και όχι υπό την πίεση της οικονομίας. Σε όσους πρότεινα ντίζελ και αγόρασαν, παραδέχτηκαν ότι έκαναν την καλύτερη επιλογή.

Απάντηση
Spyros Μόναχο13/05/201310:41

Δεν είναι μανία,είναι η λίγη συντήρηση,η δυνατή ροπή,οικονομία,αξία μεταπωλησης,και η μεγάλη διάρκεια της μηχανής,

Απάντηση
ΝΝ13/05/201310:22

 diesel: κάτι σα τα Τουρκικά σήριαλ.... χαχαχαχαχα καλο

Απάντηση
Βούρ στον πατσά13/05/201310:21

 Είναι ξεκάθαρο. Οταν κάνεις λίγα χιλιόμετρα δεν αποσβαίνει το επιπλέον κόστος του diesel αυτοκινήτου. Το άρθρο τα λέει πολύ καλά.

Απάντηση
Τάσος22/02/201315:46

Καλησπέρα κ από'μένα. Επειδή λόγω δουλειάς (ταξί) έχω πολλά χρόνια τριβής με τα diesel, όντως οι διαφορές είναι απίστευτα μεγάλες. Ενδεικτικά, έχω ένα Skoda Superb 1.9lt με 130hp, το οποίο με άνετους ρυθμούς μετακίνησης, δν ξεπερνάει τα 7λτ/100χλμ. Το Ι.Χ μου αντιστοίχως, ένα Volvo S80 2lt με 220hp, ακόμα κ όταν σέρνομαι δν πέφτει από τα 8.5, σε νορμάλ ρυθμούς 10-12λτ/χλμ. Αυτό δν σημαίνει βέβαια ότι όλοι ανεξαρτήτως πρέπει να πάρουν diesel. Κάποιος που κάνει έως 10.000χλμ/έτος, αν πληρώσει ένα diesel 2-3.000 ευρώ περισσότερο αρχική τιμή,, πρέπει να το σκεφτεί πολύ καλά. Σε γενικές γραμμές ισχύει ο πολύ απλός κανόνας: κάνεις πολλά χιλιόμετρα κ ως επί τω πλείστων σε ανοιχτό δρόμο? "μονόδρομος" το diesel.. Ακόμα κ να εξισωθούν οι τιμές των καυσίμων,, θα υπάρχει πάντα μια άκρως αξιοσημείωτη διαφορά στην κατανάλωση.Υ.γ: όλοι αναγνωρίζουμε ότι οι καταναλώσεις των εταιρειών σπανίως έχουν σχέση με την πραγματικότητα. από την άλλη όμως, δν πρέπει να ξεχνάμε το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόπος που οδηγάει ο καθένας. σε άμεση σύγκριση, οδηγώντας ένα ford fiesta diesel 1.4lt ενός φίλου, εγώ καίω περί τα 4λτ/100χλμ, ενώ αυτός τουλάχιστον 5.5-6...

Απάντηση
@θεμης21/02/201316:09

 H δεν ξέρεις πόσο πληρώνεις για diesel ή δεν ξέρεις πόσα χιλιόμετρα κάνεις. Μας λες ότι με 1300euro/1.40lt=928lt κάνεις 35000χλμ. Δηλαδή 3,8λτ/100. Εγώ που έχω το corsa το ecoflex αυτό που δεν πληρώνει τέλη και που το εργοστάσιο το "δίνει" στα 3,5λτ/100 γιατί σε ΚΑΜΙΑ διαδρομή με ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ταχύτητα δεν έχω δει κάτω από 5λτ/100; Είπαμε οικονομικά τα diesel αλλά μη λέτε ότι νάναι...Υ.Γ. επειδή νομίζω ότι πιάστηκα κότσος με το συγκεκρμένο αυτοκίνητο το οδήγησα (με τον τοπικό αντιπρόσωπο μέσα) για 60 χιλιόμετρα στην εθνική με 90χλμ/ώρα και μου έδειχνε 4,8λτ/100. Του αφεντικού μου το 2λιτρο turbodiesel του δείχνει 6lt/100 στα τελευτάια 18000χλμ. (αλλά εκείνο έχει 2000στροφές στα 130).

Απάντηση
θεμης21/02/201315:04

Ο κάθε σχετικός γράφει ένα αρθρο, χωρίς να έχει την εμπειρία γι'αυτό που θέλει να αναλύση.Προκαλώ τον οποιονδήποτε να πάρει ένα αντίστοιχο 1.3 βενζινης αμάξι κι εγώ το δικό μου 1.3 diesel (και ας είναι και με 17άρια και με πρόγραμμα και με body kit) και να πάμε να τα συγκρίνουμε σε ένα ταξίδι αρκετόν χιλιομέτρων.Λόγω δουλείας κάνω 33.000-35000 το χρόνο.Κόστος καυσίμου ετήσιο (diesel) :1200-1300ευρώ.Δεν έχω να πώ τπτ άλλο.....!! 

Απάντηση
Aris21/02/201311:50

Αν δεν κάνω λάθος, το diesel απαγορευόταν τόσα χρόνια μόνο σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη. Άρα ο κάτοικος του νησιού που γράφει το άρθρο θα μπορούσε να έχει πάρει diesel οποιαδήποτε στιγμή και όχι μόνο φέτος. Γιατί το θυμήθηκε φέτος; Ακριβώς επειδή είναι στη μόδα και πήρε ήδη και ο γείτονας, ο συνάδελφος, ο ξάδερφος (από της γυναίκας του το σόι) κ.ο.κ.Δε λέω ότι τα diesel δεν είναι καλά. Λέω ότι δεν είναι πανάκεια. 

Απάντηση
Μαριος_ οδηγος21/02/201309:23

 γεια σας και απο μενα !!!Εγω θα πω την αποψη μου απο τη μεριδ ενως απλου οδηγου οπως θα ελεγαν η περισοτεροι με μια πολυ μικρη γνωση μηχανολογιας !!!Θελω αρχικα να σας ρωτησω ολους σας χωρις να θελω να μοιωσω κανεναν ποιοι απο εσας εχετε κανει την ιδια διαδρομη , η οποια θα περιλαμβανει κινηση εθνικη στενα φαναρια , για πανω απο 2 βδομαδες μια διαφορετικα αυτοκινητα ;;;;Και λεω 2 βδομαδες γιατι εκει πιστευω οτι συνιθιζεις τα πεταλ των αυτοκινητων βλεπεις που δουλευει ξεκουραστα το μοτερ πως ακριβως δουλευει το σασ5ν ακομα και ειναι αυτοματο που πρεπει να καταλαβεις και πως θελει να '' σκεφτεται'' τα συνδιαζεις και βγαζέις ενα αξιοπρεπες αποτελεσμα της καταναλωσης !!!Επειδη δ μιλαω υποθετικα εχω κανει ιδιες διαδρομες με 800cc τρικυλινδρο με υβρυδικο με vanακι 1800cc βενζινα με γαλλικο 8v sensodrive με 1600 βενζινα με mercedes 1800cc με 2.0 vitara με diesel 1600cc με diesel 2000cc με τετρακινητα βενζινα με φορτηγα διαφορων τωπων και αλλα πολλα ... Γιαν να προλαβω μερικους τα αυτοκινητα τα παω εγω για σερβις και βλεπω τα τιμολογια προσωπικα αφου εγω ειμαι αυτος π μεσολαβει για το 95% αυτων των αυτοκινητων !!!Σημηωτεον τα αυτοκινητα ειναι ολα της τελευτεας 10ετιας !!!Το καθενα απο αυτα εχει τρομερες αποκλησης σε καταναλωςης service οδικη συμπεριφορα οδιγικη απολαυση Αφου το καθενα ειναι σχεδιασμενο για αλλο σκοπο !!!Ακομα και αυτοκινητα της ιδιας αυτοκινητοβιομηχανιας με ιδια μοτερ σασμαν εχουν τρομερες αποκλησεις σε καταναλωση και συντηρηση !!!Αν δ μαθετε το αυτοκινητο δ θα μπορεσετε να πετυχετε ποτε αυτο που θελετε !!!Μια συμβουλη Αγοραστε αυτοκινητο με 2 γνωμονες 1 . Πακετο 5ετιας (κοστος αγορας-καταναλωση-συντηρηση π περιλαμβανει σημα ασφαλεια κτλ)2 . Ομορφια ( αν κατι δ σ αρεσει οπτικα ουτε θα πηγαινει θα καιει θα ειναι μικρο μεγαλο θα χαλαει κ.α ) Αυτη ηταν η αποψη ενως ανθρωπου που λογω δουλειας εχει οδηγησει γιατπολλα χλμ πολλα και διαφορετικα αυτοκινητα . Και τα εχω σπασει και τα εχω προσεξει και τα εχω τρακαρει για να προλαβω τους τυπους που θα πουν δ τ πληρωνεις και δ τα προσεχει το 50% των χιλιομετροδ εχουν γινει με το διευθυντη της εταιριας οπου σημαινει οτι οχι απλα τα προσεχεις τους μιλας κιολας !!!Ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας !!!Ευχομαι σε ολους καλο δρομο !!!!

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία

Το protothema.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.