Ιστορικά, υπάρχουν πολλά παραδείγματα ένας ισχυρός αρχηγός κράτους ή ένας αρχηγός πολιτικού κόμματος, μετά την απώλεια της θέσης του, απώλεια που μπορεί να συμβεί είτε υπό ομαλές συνθήκες, όπως η εκλογική διαδικασία, είτε , μετά τη βίαιη απώλεια, όπως συμβαίνει μετά από επαναστάσεις σε δικτατορικά καθεστώτα, να διασύρεται, “αποκαθηλώνεται” ή ακόμα και θανατώνεται….
Χρ. Ι. Στεφανάδης
Η παιδεία αποτελεί ένα αγαθό που αποτελεί συμβολή της χώρας μας στην ανθρωπότητα. Ήδη από τον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ. οι έφηβοι άνω των 14 ετών είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την ανώτατη εκπαίδευση σε φιλοσοφικές ή ρητορικές σχολές, όπως η Ακαδημία του Πλάτωνα, ο Περίπατος του Αριστοτέλη, η Ρητορική σχολή του Ισοκράτη κ.α.
Από την εποχή που εμφανίσθηκε ο άνθρωπος, στην προσπάθεια του να επιβιώσει αλλά και να κυριαρχήσει σε ένα εχθρικό περιβάλλον, ανέπτυξε δεξιότητες που τον βοηθούσαν σε αυτό. Αρχικά, το βασικό του μέσο επιβολής ήταν η σωματική βία. Με την πάροδο όμως του χρόνου και την εξέλιξη των δυνατοτήτων του εγκεφάλου του, την σωματική βία συμπλήρωσαν αλλά και υποκατέστησαν διάφορες ψυχολογικές μεθοδολογίες και τεχνικές, πλέον αποτελεσματικές, οι οποίες δεν μπορούσαν να εφαρμοσθούν από τα άλλα έμβια όντα