patsopoulos01

Γ. Ι. Πατσόπουλος

Είναι διαχρονική η νοοτροπία των πολιτικολογούντων κάθε χρώματος, διαφόρων οικονομολογούντων και της πλειονότητας των δημοσιογραφούντων να εμφανίζουν ως αληθινή τη μαγική εικόνα ότι το μεγάλο ποσό των φόρων το πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και όχι οι επιχειρήσεις

3

Μύρισε εκλογές! Το πανάκριβο και μεθυστικό άρωμα της εκλογολογίας απλώνεται παντού. Το σύνθημα έπεσε και όλοι μαζί, φίλοι και αντίπαλοι, πολιτικοί και πολιτικολογούντες, δημοσκόποι και αναλυτές, δημοσιογράφοι και παρουσιαστές, αγκάλιασαν το αγαπημένο τους θέμα. Είναι κάτι που λατρεύουν και είναι φυσικό να μην έχουν την υπομονή να το απολαύσουν κάθε τετραετία. Το επιθυμούν συχνότερα.

71

Η Δημοκρατία ως πολίτευμα, το αγαπημένο τέκνο της αρχαίας Ελλάδας, του Διαφωτισμού, της Γαλλικής Επανάστασης, της νέας εποχής, της εξέλιξης και του πολιτισμού, επικράτησε και λατρεύτηκε από τους πολίτες: λογική, επιστήμη, ουμανισμός

31

Καθήκον: αντιπαθητική λέξη που θυμίζει παρελθόν. Η σύγχρονη θρησκεία, ο «ανθρωπισμός», φρόντισε να απαλλάξει σταδιακά, σχεδόν ανεπαισθήτως, τους ανθρώπους από τις υποχρεώσεις και τις συνέπειες της έννοιας. Την τάση αυτή οσφρίστηκαν αμέσως τα λαγωνικά της πολιτικής και προσάρμοσαν σχετικά το λεξιλόγιό τους. «Τα δικαιώματα του ανθρώπου».

10

Οι κερδοσκόποι της παγκόσμιας Ιστορίας που έγιναν διάσημοι για τις επιτυχίες τους στα οικονομικά σκάνδαλα, εκτός από το αξιοθαύμαστο δαιμονικό τους μυαλό στο στήσιμο και τον σχεδιασμό της ιδέας τους για τη συγκέντρωση πλούτου, υπήρξαν και άριστοι γνώστες της ανθρώπινης ψυχολογίας.

Είναι γνωστή η εμμονή που έχουν τα ΜΜΕ και ιδιαίτερα η τηλεόραση με το να παρουσιάζουν τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες σαν φοροφυγάδες, ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς το κράτος και όλα τα σχετικά, υπερτονίζοντας και διατυμπανίζοντας και το μικρότερο παραβατικό κρούσμα, αποκρύπτοντας, όμως, τη σιωπηλή πλειονότητα της απόλυτης συνέπειας και κυρίως την υπερφορολόγηση. Ο,τι πουλάει στον τηλεθεατή και τον αναγνώστη, όχι ό,τι είναι αληθινό. Το τελευταίο έχει αξία μόνο αν δημιουργεί τον εντυπωσιασμό, κατ’ επέκταση την τηλεθέαση. Διαφορετικά αποσιωπάται ή υποβαθμίζεται.

Hταν προφανώς αναμενόμενο και δεν δημιουργεί εντύπωση ότι οι αντιδράσεις από τους πολιτικολογούντες και οικονομολογούντες για το σχέδιο και το μοντέλο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα άνοιγαν κυρίως επικοινωνιακό πόλεμο, μάχη εντυπώσεων και όχι επιστημονική διαφωνία επί της ουσίας με σκοπό τη βελτίωση της έκθεσης ώστε να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα.

Οι προγραμματισμένες αλλαγές στην ασφαλιστική νομοθεσία δημιούργησαν ένα νέο τηλεοπτικό προϊόν: τις αναλύσεις και τους πίνακες για τις επιθυμητές αυξήσεις των συντάξεων και τον υπολογισμό των αναδρομικών. Αλλο που δεν ήθελαν οι σκαπανείς της «ενημέρωσης» και της «πληροφόρησης». Με τη βοήθεια των «εργατολόγων», των «ειδικών», των συνδικαλιστών, των οικονομολογούντων και των συνταξιολογούντων βομβαρδίζουν το τηλεοπτικό κοινό με αναλύσεις και υπολογισμούς κολακεύοντας τις ελπίδες του.

Η Ιστορία χαρακτηρίζει τους αιώνες και τις μεγάλες περιόδους ανάλογα με τα γενικά χαρακτηριστικά του πολιτισμού, της εξέλιξης, των εφευρέσεων, των πολέμων. Ετσι μάθαμε ότι ο 20ός αιώνας -και ιδιαίτερα το πρώτο του μισό- αποτέλεσε την εποχή της σύγκρουσης των ιδεολογιών με συνέπεια δύο Παγκοσμίους Πολέμους