PROTOTHEMA

Big Fish

Αισθηματική κομεντί

Μια Greece’s Lover στο Santorini Blue

Μια Greece’s Lover στο Santorini Blue

«Φτάσαμε στη Σαντορίνη με 2 σεντς στην τσέπη και μια ιδέα στο μυαλό και τίποτε άλλο»…

Ηθοποιός, μοντέλο, παραγωγός ταινιών, η εντυπωσιακή Deirdre Lorenz ήρθε πριν από πέντε χρόνια στην Ελλάδα για να γυρίσει μια ταινία στη Σαντορίνη. Το αποτέλεσμα είναι μια αισθηματική κομεντί με τίτλο «Santorini Blue», η οποία τώρα διεκδικεί μια τύχη στον κινηματογραφικό ήλιο.


photo by Roberto Ligresti


«Φτάσαμε στη Σαντορίνη με 2 σεντς στην τσέπη και μια ιδέα στο μυαλό και τίποτε άλλο». Ακόμη και μέσω τηλεφώνου, ακόμη και με την απόσταση -μισό πλανήτη μακριά- που μας χωρίζει από τη Νέα Υόρκη, νιώθω την αποφασιστικότητα και τον δυναμισμό της Ντίρντρι Λορένζ. Την ίδια αποφασιστικότητα με την οποία η καλλονή από το Ορεγκον πήρε την καριέρα της στα δικά της χέρια, αντί να αγωνίζεται για κάποιον μικρό ρόλο στην τηλεόραση (όπως αυτοί στους «Sopranos» και στο «Law&Order», όπου έχει εμφανιστεί) ή για κάποια φωτογράφηση περιοδικού.


φώτο Πέτρου γκάλφα


Αξιοποιώντας στο έπακρο τις σπουδές της στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (αλλά και στην περίφημη δραματική σχολή της Στέλα Αντλερ), η ηθοποιός δημιούργησε τη δική της εταιρεία παραγωγής ονόματι «Thira Films». Το όνομα είναι ένας προφανέστατος φόρος τιμής στη Σαντορίνη, τόπο γυρισμάτων της πρώτης ταινίας της εταιρείας, με τίτλο «Santorini Blue».

Μια ταινία που χρειάστηκε πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί (τόσο κάνουν να αβγατίσουν τα «2 σεντς»), αλλά εδώ και μερικούς μήνες διεκδικεί την τύχη της σε μια σειρά από μικρά φεστιβάλ ανεξάρτητου σινεμά, όπως αυτό του Χόμποκεν στο Νιου Τζέρσι (όπου απέσπασε το βραβείο κοινού) ή το Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Τορόντο (το γνωστό και ως Toronto Indy), στο οποίο συμμετείχε την περασμένη Κυριακή.


φώτο Πέτρου γκάλφα


Αλλά ας επιστρέψουμε στην «ιδέα» την οποία κουβαλούσε στις αποσκευές της η νεόκοπη παραγωγός, όταν το 2005 αποβιβάστηκε στο πανέμορφο κυκλαδονήσι, παρέα με τον σκηνοθέτη, ηθοποιό και σεναριογράφο Μάθιου Πανεπίντο.

«Είχαμε βρεθεί ξανά μαζί στη Σαντορίνη, καλεσμένοι σε έναν γάμο και είχαμε μαγευτεί από το τοπίο. Ηταν ιδανικό σκηνικό για ταινία, ένας υπέροχος τόπος για να ξαναερωτευτείς κάποιον».


photo by Matthew Panepinto

Αυτή η ιδέα έγινε σενάριο: η ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού Νεοϋορκέζων το οποίο περνά κρίση. Οταν εκείνος την απατά, εκείνη τον εγκαταλείπει και ταξιδεύει στη Σαντορίνη για να βρει τον εαυτό της ατενίζοντας τη θάλασσα από την Καλντέρα και φλερτάροντας με ‘‘καμάκια’’, ενώ ο πρώην της προσπαθεί να την ξανακερδίσει.

Η συνταγή της επιτυχίας κάθε ρομαντικής κομεντί που σέβεται τον εαυτό της, μόνο που εδώ τα πάντα ήταν χειροποίητα. Με την τριπλή ιδιότητα της παραγωγού, πρωταγωνίστριας και συν-σεναριογράφου, η Ντίρντρι είχε να αντιμετωπίσει δεκάδες δυσκολίες, με πρώτη και σημαντικότερη την ανεύρεση πόρων για τα γυρίσματα - αλλά και την προσαρμογή στον «ελληνικό τρόπο» δουλειάς.


photo by Michelle Lessard

«Εχω συνηθίσει σε πολύ διαφορετικές συνθήκες», θυμάται γελώντας. «Αλλα ωράρια, άλλους ρυθμούς. Χρειάστηκε όλοι να κάνουμε κάποιους συμβιβασμούς για να τα βρούμε στη μέση, αλλά τα πράγματα κύλησαν θαυμάσια. Το ελληνικό συνεργείο έδειξε μεγάλο επαγγελματισμό και όλοι έβαλαν πολύ προσωπική δουλειά για να τα καταφέρουμε». Θυμάται χαρακτηριστικά ένα γύρισμα στην Καλντέρα που παραλίγο να καταστραφεί, όταν μια ξαφνική βροχή απείλησε να τινάξει τα πάντα -με πρώτο τον προϋπολογισμό- στον αέρα. «Τότε όλοι έτρεξαν να με στηρίξουν, να με παρηγορήσουν και τελικά, όταν έγινε το γύρισμα, πήγαν καλύτερα απ’ ό,τι θα μπορούσαμε ποτέ να το σχεδιάσουμε».

Οργανωμένη και άψογη επαγγελματίας η ίδια, δεν φαίνεται να υιοθέτησε ελληνικές συνήθειες, αλλά ομολογεί πως πλέον αδυνατεί να φανταστεί τη ζωή της χωρίς την αγαπημένη της ελληνική χωριάτικη σαλάτα: «Αυτό που κυρίως μου έκανε εντύπωση είναι ο τρόπος που μοιράζεστε το φαγητό σας. Το ότι μαζεύεστε και βάζετε όλα τα πιάτα στο τραπέζι είναι καταπληκτικό. Νομίζω ότι αυτό μας έδεσε περισσότερο μεταξύ μας, με όσους δουλεύαμε για την ταινία».

Γνωστά ονόματα

Ανάμεσα σε εκείνους που δούλεψαν για την ταινία, φιγουράρουν τα ονόματα -και τα πρόσωπα- του μισού καστ της σειράς «Νόμος και Τάξη»: του Νταν Φλόρεκ, του Ρίτσαρντ Μπέλζερ, του (γνωστού ράπερ) Ice-T και της Νταϊάν Νιλ. Τυχαίο; Καθόλου. Τόσο η Λορένζ όσο και ο Πανεπίντο έχουν εμφανιστεί στη δημοφιλή σειρά σε μικρούς ρόλους και κατάφεραν να πείσουν τους φίλους τους να παίξουν στην ταινία τους -ειδικά ο Φλόρεκ (ο οποίος στο «Law & Order» υποδύεται τον διοικητή Κρέιγκεν) είναι και παραγωγός της ταινίας.


φώτο Πέτρου Κάλφα

Θα περίμενε κανείς ότι το ελληνικό κράτος, που την εποχή εκείνη, μέσω του υπουργείου Τουρισμού, θεωρούσε πως η κινηματογραφική βιομηχανία θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για να προωθηθεί η Ελλάδα, θα έσπευδε να υιοθετήσει το «Santorini Blue».

Κι όμως, όπως ομολογεί στωικά η Ντίρντρι, κανείς δεν βρέθηκε στον δρόμο της για να τη βοηθήσει, ούτε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ούτε τώρα που η ταινία αναζητά την τύχη της στα φεστιβάλ ψάχνοντας διανομή.  «Εχουμε κάνει αίτηση και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά δεν μας έχουν απαντήσει ακόμη», λέει χωρίς να παραπονιέται και συνεχίζει: «Νιώθω πολύ τυχερή που κατάφερα να κάνω πράξη το όνειρό μου, να γυρίσω αυτήν την ταινία σε αυτό τον μαγικό τόπο, να γνωρίσω τόσους υπέροχους ανθρώπους και τώρα είμαι έτοιμη να δείξω το αποτέλεσμα στον κόσμο».


photo by Christopher S. Bloom


Μάλιστα, οι πρώτες αντιδράσεις είναι θετικές: «Αυτό που μου λένε όλοι είναι ότι η ταινία είναι μια καρτ-ποστάλ, μια ερωτική επιστολή στην Ελλάδα». Και η αλήθεια είναι ότι, ειδικά αυτό τον καιρό, έχουμε μεγάλη ανάγκη από μια ερωτική εξομολόγηση.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία