Μαραθώνιος Αθήνας. Ο Αυθεντικός: Την Κυριακή το παγκόσμιο αθλητικό γεγονός

Μαραθώνιος Αθήνας. Ο Αυθεντικός: Την Κυριακή το παγκόσμιο αθλητικό γεγονός

50.000 συμμετοχές από όλο τον πλανήτη έχουν καταγραφεί στο φετινό παγκόσμιο γεγονός που θα λάβει μέρος στην «καρδιά» της ελληνικής πρωτεύουσας - Δείτε τους χάρτες διαδρομής 

Μαραθώνιος Αθήνας. Ο Αυθεντικός: Την Κυριακή το παγκόσμιο αθλητικό γεγονός
«34ος Μαραθώνιος Αθήνας. Ο Αυθεντικός». Πενήντα χιλιάδες συμμετοχές από όλο τον πλανήτη έχουν καταγραφεί στον φετινό παγκόσμιο γεγονός που θα λάβει μέρος στην «καρδιά» της ελληνικής πρωτεύουσας, την Κυριακή.

50.000 δρομείς σε μια διοργάνωση υψηλών προδιαγραφών που φέτος συμπληρώνει 120 χρόνια από την πρώτη διοργάνωση του αγωνίσματος εμπνευσμένη από τη διαδρομή του Αθηναίου ημεροδρόμου που έφερε το μήνυμα της νίκης στη μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ. Την άνοιξη του 1896 στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, αθλητές από πέντε χώρες του κόσμου είχαν παραταχθεί στην αφετηρία, τη γέφυρα του Μαραθώνα, για να τρέξουν μέχρι το Παναθηναϊκό Στάδιο. Η νίκη του Έλληνα αθλητή, Σπύρου Λούη έμεινε στην ιστορία συμβολίζοντας την προσπάθεια και τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης. 

Κλείσιμο


Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος δεν είναι ένα απλό αθλητικό γεγονός. Πρόκειται για ένα δύσκολο αγώνισμα το οποίο ενώνει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη και στο οποίο κάθε συμμετέχων έρχεται αντιμέτωπος όχι απλώς με άλλους δρομείς, αλλά με τον ίδιο του τον εαυτό. Με τις αντοχές του και τα όρια του σε μια σκληρή διαδρομή 42.195 μέτρων δόξας και ιστορίας. Μοιάζει με μαζική προσπάθεια, αλλά στην πραγματικότητα είναι καθαρά ατομική. Όλοι μαζί και ταυτόχρονα ο καθένας μόνος του σε μια γενική ατμόσφαιρα γιορτής. Γι΄αυτό και ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας σπάει κάθε χρόνο ρεκόρ συμμετοχών, ενισχύοντας το κύρος και τη δυναμική της διοργάνωσης, που δεν «χάνει» σε τίποτα από τις αντίστοιχες του Λονδίνου, του Βερολίνου ή της Νέας Υόρκης. 



Η εκκίνηση για το Μαραθώνιο Δρόμο δίνεται στις 09.00 από τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Αφετηρίας (Μαραθώνας).


Τα πρώτα 200 μέτρα είναι κατηφορικά και οδηγούν στην έξοδο από την εγκατάσταση της Αφετηρίας. Τα πρώτα 4 χιλιόμετρα παρουσιάζουν μια ελαφρά κατηφορική κλίση. Οι δρομείς τρέχουν επί της Λεωφόρου Μαραθώνος μέχρι το 4ο χλμ, οπότε και εισέρχονται αριστερά στην οδό Μαραθωνομάχων και την περιοχή του Τύμβου για τα επόμενα 2,2 χλμ. Η διαδρομή ακολουθεί σχεδόν κυκλική πορεία γύρω από το Μνημείο Πεσόντων (Τύμβος) στη Μάχη του Μαραθώνα. Από το 6ο μέχρι το 10ο χλμ (Νέα Μάκρη) η διαδρομή είναι επίπεδη.

Από το 11ο μέχρι το 17ο χλμ η διαδρομή έχει κατά τμήματα ανηφορική κλίση. Ακολουθεί μια κατηφόρα με απότομη κλίση μέχρι και πριν τη Διασταύρωση της Ραφήνας. Από τη διασταύρωση και μετά η διαδρομή γίνεται ανηφορική με πιο έντονο το τμήμα μέχρι το 20ο χλμ. Καθώς οι δρομείς διέρχονται από το Πικέρμι, λιγότερο και περισσότερο ανηφορικά τμήματα εναλλάσσονται μέχρι το 25ο χλμ, με πιο αξιοσημείωτη την παρατεταμένη ανηφόρα του 25ου χλμ. Το πέρασμα από την Παλλήνη, 27ο-28ο χλμ, είναι επίσης ανηφορικό. Από την περιοχή του Γέρακα ξεκινά το τελευταίο και πιο δύσκολο σημείο της διαδρομής, ο ανισόπεδος κόμβος Σταυρού, 30ο-31ο χλμ. Την έντονη και παρατεταμένη αυτή ανηφόρα ακολουθεί μια απότομη κατηφόρα που φτάνει μέχρι την πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Οι δρομείς τρέχουν επί της Λεωφόρου Μεσογείων περνώντας από τις περιοχές Χαλανδρίου και Χολαργού, όπου εναλλάσσονται επίπεδα και κατηφορικά τμήματα μέχρι τον τερματισμό. Πιο χαρακτηριστική κατηφόρα είναι εκείνη που ξεκινά από το Υπουργείο Εθνικής ʼμυνας και καταλήγει στον κόμβο Κατεχάκη, 37,5 χλμ, όπου οι δρομείς διέρχονται κάτω από τη γέφυρα.

Αμέσως μετά το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν, οι δρομείς συνεχίζουν αριστερά επί της λεωφόρου Μιχαλακοπούλου, μέχρι το φανάρι της διασταύρωσης Μιχαλακοπούλου & Φειδιππίδου. Κατόπιν ακολουθούν την οδό Φειδιππίδου δεξιά μέχρι τον Κόμβο Κηφισίας & Αλεξάνδρας. Το 39ο χλμ βρίσκεται ακριβώς στη γωνία, καθώς οι δρομείς κατηφορίζουν αριστερά τη Λεωφόρο Βασ. Σοφίας. Οι δρομείς περνούν διαδοχικά μπροστά από την Αμερικανική Πρεσβεία, το Μέγαρο Μουσικής και το Πάρκο Ελευθερίας, 40ο χλμ, όπου βρίσκεται και ο τελευταίος σταθμός ανεφοδιασμού για τους δρομείς.

Στο ύψος του Ξενοδοχείου HILTON, οι δρομείς κατευθύνονται δεξιά προς το Σύνταγμα ακολουθώντας πάντα τη Λεωφόρο Βασ. Σοφίας και περνώντας μπροστά από το Νοσοκομείο Ευαγγελισμός και το Πολεμικό Μουσείο.

Στο τελευταίο κομμάτι της Μαραθώνιας Διαδρομής οι δρομείς κατευθύνονται αριστερά στην οδό Ηρώδου Αττικού, 41,2 χλμ, περνώντας από το Μέγαρο Μαξίμου, το Προεδρικό Μέγαρο και τον Εθνικό Κήπο. Στο ύψος του αγάλματος του Δισκοβόλου οι δρομείς αντικρίζουν το Παναθηναϊκό Στάδιο. Απομένουν λίγα μόνο μέτρα στον προαύλιο χώρο του Σταδίου μέχρι να εισέλθουν στο Στάδιο και να διανύσουν εντός του τα τελευταία 170 μέτρα πάνω στον ελαστικό τάπητα (ταρτάν).

Η Είσοδος στο Παναθηναϊκό Στάδιο και τερματισμός γίνεται στην αριστερή πλευρά του Σταδίου.


Χάρτες Διαδρομής - Μαραθώνιος Δρόμος








Νενικήκαμεν!

Η γέννηση του μαραθωνίου δρόμου ταυτίζεται ουσιαστικά με το έπος της Μάχης του Μαραθώνα το 490 π.Χ. Οι ιστορικοί κάνουν λόγο για τη μεταφορά της χαρμόσυνης είδησης της νίκης των Ελλήνων από το Μαραθώνα στην Αθήνα, από έναν οπλίτη που διένυσε 42.195 χιλιόμετρα για να φτάσει από την πεδιάδα της μάχης στη σημερινή ελληνική πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με το μύθο ο οπλίτης αυτός δεν ήταν άλλος από τον Φειδιππίδη, ξακουστό δρομέα της εποχής, στον οποίο - όπως αναφέρει ο Ηρόδοτος - είχε ανατεθεί να τρέξει απόσταση 1.140 σταδίων (περισσότερα από διακόσια χιλιόμετρα) μέσα σε δύο μέρες, προκειμένου να μεταβεί από το Μαραθώνα στη Σπάρτη και να ζητήσει τη βοήθεια των Λακεδαιμονίων μόλις αποβιβάστηκαν οι Πέρσες στα παράλια της Αττικής. Σύμφωνα με την παράδοση μάλιστα, μόλις ο Φειδιππίδης εισήλθε στο χώρο  της Συνέλευσης της Βουλής αναφώνησε το περίφημο «Νενικήκαμεν» και στη συνέχεια ξεψύχησε…Ωστόσο καμιά ιστορική αναφορά δεν επιβεβαιώνει ότι η Φειδιππίδης ήταν εκείνος που έτρεξε πρώτος τη διαδρομή Μαραθώνας – Αθήνα.

Τον 1ο αιώνα μ.Χ. ο Πλούταρχος ανέφερε ότι το αγγελτήριο της νίκης έφτασε στην Αθήνα από έναν απλό μαραθωνοδρόμο οπλίτη, που είχαν πολεμήσει στο Μαραθώνα, τον Ευκλή. Φορώντας την πανοπλία του και τον οπλισμό του ο μαραθωνομάχος Ευκλής διέτρεξε 42.195 μέτρα και στα βήματα του έμελλε να βαδίσουν μετά από πολλούς αιώνες εκατομμύρια άνθρωποι…



Η ιδέα της γέννησης του μαραθωνίου δρόμου ως αγώνισμα του κλασσικού αθλητισμού ανήκει στο Γάλλο γλωσσολόγο και ελληνιστή Michel Breal φίλο του Πιέρ ντε Κουμπερτέν που πρότεινε κατά την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα «την επανάληψη του διάσημου εκείνου δρόμου που εξετέλεσε ο στρατιώτης του Μαραθώνος».

Έτσι η επίσημη έναρξη της ιστορίας του μαραθωνίου δρόμου καταγράφεται στις 10 Μαρτίου 1896 με τη διεξαγωγή των πανελληνίων προκριματικών αγώνων που θα καθόριζαν την ταυτότητα των έξι αθλητών που θα λάμβαναν μέρος στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες της σύγχρονης εποχής.

Η απόσταση των 42.195 μέτρων καθορίστηκε στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου του 1908, καθώς τόσα ήταν τα χιλιόμετρα που χώριζαν τα ανάκτορα του Ουίνδσορ και το Ολυμπιακό Στάδιο του Shepherd’s Bush στα δυτικά του Λονδίνου. Ο συγκεκριμένος μαραθώνιος, μάλιστα, έμεινε στην ιστορία ως «η κούρσα του αιώνα», καθώς ο δρομέας που έκοψε πρώτος το νήμα, ο Ντοράντο Πιέτρι, κατάφερε να τερματίσει παραπαίοντας και αφού νωρίτερα είχε σωριαστεί εφτά φορές στο στίβο. Ο Πιέτρι έφτασε στη γραμμή του τερματισμού βοηθούμενος από τους κριτές, μοιραία αποκλείστηκε, αλλά παρέλαβε για την υπεράνθρωπη προσπάθειά του αναμνηστικό κύπελλο από τη Βασίλισσα Αλεξάνδρα της Δανίας.

Με πληροφορίες από το Visit Marathon


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης