Η Μελωδία της... Ευγενίας

Η Μελωδία της... Ευγενίας

Η ευτυχισμένη μαμά Ευγενία Μανωλίδου μιλάει για τις αλλαγές που έφερε στη ζωή της η γέννηση του τέταρτου παιδιού της, αποκαλύπτει εάν δέχεται προτάσεις για την τηλεόραση, εξηγεί πώς καταφέρνει να συνδυάζει τη μουσική με τις υποχρεώσεις της ως πολύτεκνη μητέρα, σχολιάζει την πολιτική επικαιρότητα - και φυσικά τον Γιάνη Βαρουφάκη

Η Μελωδία της... Ευγενίας
Μπορεί πριν από εννιά μήνες να γέννησε ένα ακόμη αγοράκι και ο χρόνος της να είναι εξαιρετικά περιορισμένος καθώς ακροβατεί μεταξύ τεσσάρων -πια- παιδιών και μιας καλλιτεχνικής καριέρας, ωστόσο η Ευγενία Μανωλίδου δεν αποθαρρύνθηκε από αυτή τη νέα φάση στη ζωή της. Πρόσφατα εμφανίστηκε για μια ακόμη φορά μπροστά στο αθηναϊκό κοινό προκειμένου να παρουσιάσει τη μουσική την οποία συνέθεσε για την παράσταση του Πλανηταρίου «Ο Αγγελιοφόρος του Σύμπαντος», αφού το 2015 έχει ανακηρυχθεί από τον ΟΗΕ Διεθνές Ετος του Φωτός.

- Παρά τις νέες υποχρεώσεις σας ως μαμά προλάβατε και γράψατε μουσική για την παράσταση του Ευγενίδειου «Ο Αγγελιοφόρος του Σύμπαντος». Εντέλει κάθε καλλιτεχνική πρόταση είναι και μια πρόσκληση; Βεβαίως! Κάθε πρόταση είναι ξεχωριστή και μοναδική. Είμαι πολύ χαρούμενη και ευγνώμων που με εμπιστεύτηκε το Πλανητάριο για την καινούρια παράσταση «Ο Αγγελιοφόρος του Σύμπαντος» που είναι αφιερωμένη στο παγκόσμιο έτος φωτός. Μέσα από αυτό το 40λεπτο ντοκιμαντέρ μαθαίνει κανείς για τη χρησιμότητα του φωτός και τις λειτουργίες του τόσο στο Σύμπαν όσο και στην καθημερινότητά μας. Γράφοντας τη μουσική, έμαθα και πάρα πολλές πληροφορίες. Είναι μια εντυπωσιακή παράσταση την οποία σκηνοθέτησε ο Πάνος Σιμόπουλος και έγραψε ο Αλέξης Δεληβοριάς, υπό την εποπτεία του Διονύση Σιμόπουλου, του Μάνου Κιτσώνα και του Ευγενίδειου Ιδρύματος. Απευθύνεται σε ενήλικες και παιδιά, παρουσιάζεται τέσσερις φορές την εβδομάδα και θα παίζεται για αρκετό καιρό ακόμα.

- Μουσικός, παρουσιάστρια, σύζυγος πολιτικού, μαμά. Ποια ιδιότητα υπερτερεί; Ολα! Κυρίως όμως νομίζω ότι γεννήθηκα για να είμαι μαμά και μουσικός. Τα άλλα δύο προέκυψαν στην πορεία.
Κλείσιμο



Με τον Αδωνη Γεωργιάδη

- Εχετε ξαναγράψει μουσική για παράσταση ή ταινία; Εχω γράψει τη μουσική για ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ έξι επεισοδίων αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο. Αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που η μουσική μου ακούγεται από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που πειραματίστηκα με την ηλεκτρονική μουσική, καθώς μέχρι τώρα η μουσική μου ήταν καθαρά συμφωνική.

- Πώς είναι το 24ωρο μιας γυναίκας με τέσσερα παιδιά που λατρεύει την τέχνη της; Πολύ γεμάτο και δύσκολο. Τόσο η οικογένεια όσο και η τέχνη απαιτούν δέσμευση και αφοσίωση. Οπότε, αναπόφευκτα, όταν έχει την ανάγκη μου και το ένα και το άλλο κάποιο πρέπει να μείνει πίσω. Δεν θα ξεχάσω ποτέ όταν το 2002 -μετά τη δεύτερη συναυλία που έκανα στο Musikverein της Βιέννης- μου είχαν ζητήσει να μείνω εκεί για έξι μήνες. Τότε τα παιδιά ήταν έξι και τεσσάρων ετών. Ηταν αδύνατον να τα αφήσω. Ετσι, δεν άδραξα την ευκαιρία να δουλέψω για έξι μήνες στη Βιέννη.

- Το τέταρτο παιδί σε τι σας άλλαξε; Δεν με άλλαξε. Είμαι πολύ ευτυχισμένη και ευγνώμων που ήρθε. Αυτό που άλλαξε πολύ είναι οι ρυθμοί μου. Εκεί που τους είχα όλους σε ένα πρόγραμμα το οποίο εξυπηρετούσε όλη την οικογένεια και είχα και λίγο χρόνο για μένα, τώρα όλα πρέπει να ξανασχεδιαστούν με άξονα το καινούριο μωρό που, όσο να ’ναι, έχει προτεραιότητα. Επίσης, έπρεπε να δείξω στα άλλα τρία παιδιά -και κυρίως στο τρίτο που είναι και το μικρότερο- ότι δεν έχει δευτερεύουσα σημασία για εμάς, ότι δεν σταματήσαμε να το αγαπάμε και να νοιαζόμαστε γι’ αυτό και ότι όσα και να αλλάξουν στην οικογένειά μας θα έχει πάντα την ξεχωριστή θέση που είχε στην καρδιά μας. Νομίζω πως το πιο δύσκολο απ’ όλα είναι να «ξαναδιαιρέσεις» τον εαυτό σου. Εκεί όπου η καρδιά μου ήταν μοιρασμένη στα τρία, έπρεπε να βρω τρόπο να τη διαιρέσω στα τέσσερα χωρίς να αδικήσω κανέναν!

- Παιδί σε ώριμη ηλικία. Σας προβλημάτισε καθόλου; Καθόλου, ίσα-ίσα που το ήθελα πολύ. Εξάλλου δεν ήμουν και τόσο μεγάλη όταν ήρθε! Για τέταρτο παιδί η ηλικία ήταν μια χαρά. Αν ήταν το πρώτο, θα ήθελε μεγαλύτερη προσοχή. Αυτό που με προβλημάτισε ήταν ο συνδυασμός οικογένειας - δουλειάς και μωρού. Η σύνθεση της μουσικής για τον «Αγγελιοφόρο του Σύμπαντος» ήταν ένα τεράστιο στοίχημα για μένα. Οταν ξεκίνησα, το μωρό ήταν πέντε μηνών και έπρεπε να παραδώσω τη δουλειά έτοιμη μέσα σε ενάμιση μήνα. Ο προγραμματισμός ήταν πολύ συγκεκριμένος και χρειάστηκε μεγάλη πειθαρχία για να μπορέσω να αντεπεξέλθω. Ομως ήταν κάτι που ήθελα πολύ να δοκιμάσω και έτσι δεν σκέφτηκα καν να αρνηθώ να το αναλάβω.

- Διαταράχθηκε καθόλου η αρμονία της οικογένειας με το νέο μέλος; Η αρμονία εμπλουτίζεται όταν η οικογένεια μεγαλώνει. Ολοι μας αγωνιούσαμε και όταν ήρθε το μωράκι μάς ένωσε ακόμα περισσότερο. Τώρα δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό.

- Σας λείπει η τηλεόραση; Οχι. Δεν προλαβαίνει και να μου λείψει. Με την καθημερινή ραδιοφωνική εκπομπή, τη μουσική και τα παιδιά είναι πρακτικά αδύνατον. Εξάλλου οι συζητήσεις που κάνω κατά καιρούς έχουν να κάνουν με προγράμματα που χρειάζονται την καθημερινή μου παρουσία, κάτι το οποίο -με τόσο μεγάλη οικογένεια και χωρίς μόνιμη βοήθεια στο σπίτι- είναι αδύνατον να επιτευχθεί.

- Εχετε δεχτεί, δηλαδή, προτάσεις τον τελευταίο καιρό; Από το 2012 όπου έκανα την τελευταία εκπομπή δέχομαι προτάσεις σταθερά σε κάθε σεζόν.

- Τι σας λυπεί στη σημερινή πολιτική κατάσταση; Αισθάνομαι πολύ ανασφαλής και νιώθω ότι πάμε από το κακό στο χειρότερο. Εύχομαι να διαψευστώ.

- Το γεγονός ότι ο σύζυγός σας δεν είναι πια υπουργός έκανε πιο ξένοιαστη την καθημερινότητά σας; Ολη η κοινή ζωή μας ήταν και παραμένει πολύ γεμάτη και έντονη. Σίγουρα η ενεργός συμμετοχή ενός πολιτικού στην κυβέρνηση προσθέτει επιπλέον ευθύνες στον ίδιο. Εγώ προσωπικά δεν αισθανόμουν διαφορετικά όταν ο σύζυγός μου ήταν υπουργός από τώρα που είναι βουλευτής. Υποθέτω ότι και βουλευτής να μην ήταν, πάλι το ίδιο θα αισθανόμουν. Θα ήταν πολύ περίεργο να προσαρμοζόταν η διάθεσή μου ανάλογα με τις υποχρεώσεις του συζύγου μου, δεν νομίζετε;

- Παιδικό bullying. Επεσαν ποτέ θύμα τα παιδιά σας ή παιδιά του περιβάλλοντός σας; Ποια είναι η άποψή σας για το κοινωνικό αυτό πρόβλημα; Είναι τεράστιο θέμα αυτό που θίγετε. Εγώ μόλις αντιλαμβανόμουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά απευθυνόμουν κατευθείαν στο σχολείο και μετά στους γονείς. Αλλά πρέπει πρώτα να έχει οικοδομηθεί μια άρρηκτη σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί για να αισθανθεί άνετα και να μιλήσει. Χρειάζεται να γίνεται περισσότερη δουλειά στα σχολεία από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού.

- Εσείς το έχετε υποστεί ποτέ; Σε μικρό βαθμό - και το αντιμετώπισα μόνη μου.

- Είναι αλήθεια ότι ο μεγάλος γιος σας έχει ταλέντο στη ζωγραφική και η κόρη σας στη μουσική; Ετσι είναι! Αλλά δεν θα το ακολουθήσουν επαγγελματικά, νομίζω.

- Η συνέντευξη και φωτογράφηση του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη στο «Paris Match» προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων. Είστε υπέρ της άποψης ότι με μια τέτοια παρουσίαση πρόβαλε τα θέματα της Ελλάδας ή ότι ο υπουργός ενός τόσο νευραλγικού υπουργείου καλό είναι να ρίχνει όλο το βάρος στα δύσκολα θέματα που έχει να επιλύσει η χώρα; Το πώς επιλέγει κάποιος να προβάλλει τη ζωή του και τον εαυτό του είναι δικό του θέμα και δεν θα ήθελα να το κρίνω. Αυτό που με ενόχλησε ήταν ότι μετά προσπάθησε να το μαζέψει, να το ακυρώσει. Στην πραγματικότητα, μια χαρά τού άρεσε και το απόλαυσε - και καλά έκανε. Απλώς δεν φαντάστηκε ότι θα το βλέπαμε στην Ελλάδα. Θα ήταν πιο έντιμο να το υποστήριζε. Επίσης, καλό θα ήταν πιο πριν να είχε κάνει και κάτι στον τομέα της οικονομίας, έτσι ώστε να τον κρίναμε γι’ αυτό αντί να μιλάμε για όλα τα υπόλοιπα.

- Αν είχατε απέναντί σας την Ανγκελα Μέρκελ, ως Ελληνίδα μάνα και καλλιτέχνις, τι θα της λέγατε; Ναι, από μένα περιμένει να ακούσει η Μέρκελ... Μόνο εγώ της έλειπα! Ας δούμε καλύτερα τι θα της πει ο Ελληνας πρωθυπουργός τη Δευτέρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης