Παντελής Κοντογιάννης: Ο κινηματογραφικός «Αλαμουντίν» από τον «Πρόμαχο»

Παντελής Κοντογιάννης: Ο κινηματογραφικός «Αλαμουντίν» από τον «Πρόμαχο»

Ο δικηγόρος που μάχεται για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα στην ταινία «Πρόμαχος» είναι ένας Ελληνοαμερικανός ηθοποιός. Το πιο παράδοξο όμως στην περίπτωση του Παντελή Κοντογιάννη δεν είναι ότι θα υποδυθεί έναν ρόλο τον οποίο στην πραγματικότητα ανέλαβε πρόσφατα η Αμάλ Αλαμουντίν, αλλά ότι υπήρξε και ο ίδιος δικηγόρος - και μάλιστα στη Wall Street

Παντελής Κοντογιάννης: Ο κινηματογραφικός «Αλαμουντίν» από τον «Πρόμαχο»
Ο φιλόδοξος και σημαντικός για την προώθηση της ιδέας περί επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα «Πρόμαχος», μεταξύ άλλων, θα είναι η μεγάλη ευκαιρία του ελληνικής καταγωγής Παντελή Κοντογιάννη να δείξει το ταλέντο του ως ηθοποιός. Ωστόσο, η υποκριτική ήταν η δεύτερη επαγγελματική επιλογή για τον ίδιο καθώς προηγουμένως είχε μια σύντομη μεν, επιτυχημένη δε σταδιοδρομία ως δικηγόρος στη Wall Street. Σε λίγες ημέρες θα τον δούμε να πρωταγωνιστεί στη μεγάλη οθόνη, μαζί με την επίσης ανερχόμενη ηθοποιό Κασσάνδρα Βογιατζή στην ταινία «Πρόμαχος» των -επίσης ελληνικής καταγωγής- Αμερικανών σκηνοθετών Τζον και Θίοντορ Βούρχη. Το φιλμ είναι συμπαραγωγή Ελλάδας, Αγγλίας και Γαλλίας. Σύμφωνα με το σενάριο, μια ομάδα Ελλήνων δικηγόρων ξεκινά δικαστικό αγώνα για την επιστροφή των περίφημων Μαρμάρων στη χώρα μας. Φιλοδοξία των συντελεστών της ταινίας είναι να κάνει τους Βρετανούς να νιώσουν άβολα τόσο για την κλοπή που διέπραξε ο λόρδος Eλγιν όσο και για το γεγονός ότι εξακολουθούν να κρατούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο.



O Παντελής γεννήθηκε σε μια κωμόπολη της Νέας Υόρκης και από τα νηπιακά του χρόνια έμαθε από τους Χιώτες γονείς του να αγαπάει την πατρίδα του την Ελλάδα και τον πλούσιο πολιτισμό της: «Στο σπίτι μιλούσαμε μόνο ελληνικά», λέει ο Κοντογιάννης, ο οποίος διηγείται ότι «εγώ και η αδελφή μου πηγαίναμε σε ελληνικό σχολείο δύο φορές την εβδομάδα. Επίσης, κάθε καλοκαίρι πριν από τις διακοπές μας στο χωριό, στις Καρυές της Χίου, επισκεπτόμασταν απαραίτητα την Ακρόπολη. Ενα καλοκαίρι, θυμάμαι, ταξίδεψα μόνος μου για να δω τον παππού και τη γιαγιά στο νησί και έστειλα μια καρτ ποστάλ στη μητέρα μου περιγράφοντας στα αγγλικά πώς περνούσα. Εκείνη μου επέστρεψε την κάρτα με την υποσημείωση ότι ήθελε το κείμενο στα ελληνικά. Από μικρός, όταν με ρωτούσαν τι θέλω να γίνω, απαντούσα “δικηγόρος και ηθοποιός”».

Κλείσιμο


Η αφίσα της ταινίας

Μεγαλώνοντας, ο Παντελής σπούδασε νομικά στο φημισμένο πανεπιστήμιο UCLA και εργάστηκε επί επτά χρόνια ως δικηγόρος στην καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας, τη Wall Street. Η ειδικότητά του ήταν οι συγχωνεύσεις και οι αγοραπωλησίες εταιρειών. «Οι ρυθμοί ζωής μου ήταν εξαντλητικοί», εξομολογείται ο Παντελής Κοντογιάννης και συνεχίζει: «Ξυπνούσα στις 6.30 το πρωί, πήγαινα στο γραφείο στις 7 και τελείωνα τη δουλειά αργά το βράδυ. Ως δικηγόρος έβγαζα πολλά λεφτά, είχα τη δουλειά που ονειρευόταν ο καθένας, όμως δεν άντεχα τη ζωή μου μέσα σε ένα γραφείο ή στις δικαστικές αίθουσες. Μια μέρα, πριν από πεντέμισι χρόνια, αναρωτήθηκα: “Αυτό είναι; Ετσι θα περάσω το υπόλοιπο της ζωής μου;”. Και χωρίς να το πολυσκεφτώ, πήρα την απόφαση να εγκαταλείψω τη Νέα Υόρκη και να μετακομίσω στο Λος Αντζελες. Εκεί σπούδασα στη Σχολή Beverly Hills Playhouse, του Ελληνοαμερικανού καθηγητή υποκριτικής Μίλτον Κατσέλα, και μετά από κάποια ρολάκια στον κινηματογράφο και την τηλεόραση ήρθε ο πρωταγωνιστικός ρόλος στον “Πρόμαχο”».



Η πραγματική και η φανταστική Αμάλ
Η γνωριμία του Παντελή Κοντογιάννη με τους σκηνοθέτες της ταινίας, τους αδελφούς Βούρχη, έγινε τυχαία το 2011. Ομως, η επιλογή του για τον ρόλο του δικηγόρου που, σύμφωνα με το σενάριο, κάνει αγωγή στο Βρετανικό Μουσείο μαχόμενος για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα, μόνο τυχαία δεν ήταν: «Με τους αδελφούς Βούρχη γνωριστήκαμε το 2011 σε μια οντισιόν για μια μικρού μήκους ταινία που έφτιαχναν εκείνη την περίοδο. Τότε είχαμε κάνει μια εκτενή συζήτηση για τη κλοπή της ελληνικής κληρονομιάς από το Βρετανικό Μουσείο και μου αποκάλυψαν την επιθυμία τους να γυρίσουν μια κινηματογραφική ταινία σχετικά με το ζήτημα. Λίγα χρόνια αργότερα, μου έστειλαν το σενάριο της ταινίας και μου αποκάλυψαν ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος γράφτηκε πάνω μου. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία του “Πρόμαχου”. Μάλιστα, τον τίτλο της ταινίας τον πρότεινα εγώ εμπνευσμένος από το άγαλμα της θεάς Αθηνάς, το οποίο έστεκε μεγαλόπρεπο στα προπύλαια της Ακρόπολης, σύμφωνα με την τότε αντίληψη των Αθηναίων».



Με τον Γιώργο Χωραφά


Με βάση τις ειδικές του γνώσεις, ο Παντελής Κοντογιάννης αποκαλύπτει ότι «το νομικό κομμάτι της ταινίας βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, δεν υπάρχει ίχνος μυθοπλασίας, αφού ο πατέρας των σκηνοθετών, όπως και η Αμάλ Αλαμουντίν, ανήκει στον ομάδα των δικηγόρων που μάχονται για την επιστροφή των Ελγίνειων Μαρμάρων την Ελλάδα. Το στοιχείο αυτό κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την ταινία, πάνω στην οποία θα βασιστούν τώρα οι συγκεκριμένοι δικηγόροι για τη συνέχεια του νομικού τους αγώνα».

Για την ίδια την ταινία και τη διαδικασία των γυρισμάτων, ο Κοντογιάννης δηλώνει ότι ήταν μοναδική εμπειρία: «Τα συναισθήματα την ώρα των γυρισμάτων στον Ιερό Βράχο και στο Μουσείο της Ακρόπολης δεν περιγράφονται, αφού ο “Πρόμαχος” είναι -ίσως- η μοναδική ταινία που πήρε τη σχετική άδεια από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο».

Ο Παντελής δεν ξεχνά να επισημάνει την παρουσία της Αμάλ Αλαμουντίν στην Ελλάδα μόλις μερικές εβδομάδες πριν η ταινία αρχίσει να προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες, στα τέλη Νοεμβρίου. Ο Παντελής Κοντογιάννης πρόκειται να συναντηθεί με την κυρία Κλούνεϊ με σκοπό τόσο την προώθηση της ταινίας όσο και την επεξεργασία του νομικού σχεδίου επιστροφής των Γλυπτών στην Αθήνα. Οπως υπογραμμίζει, «μία από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της ταινίας είναι τα γυρίσματα που έγιναν κατά τη διάρκεια διαδήλωσης στο κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με το σενάριο, έπρεπε να περάσω αγέρωχος και με ταχύ βήμα ανάμεσα από τους διαδηλωτές. Οι σκηνοθέτες και το συνεργείο μού φώναζαν: “Παντελή, προχώρα, μην κοιτάς γύρω σου” και την ίδια ώρα πέρασαν ξυστά από μπροστά μου μια πέτρα κι ένα μπουκάλι που παραλίγο να με τραυματίσουν. Μέχρι τότε δεν είχα ξαναβρεθεί σε ελληνική διαδήλωση. Δεν φοβήθηκα, αλλά εξοργίστηκα με όσα συμβαίνουν στις διαδηλώσεις. Κάποιοι, ανεξέλεγκτα, καταστρέφουν την ιδιωτική ή τη δημόσια περιουσία και με αυτό τον τρόπο θεωρούν ότι διαμαρτύρονται. Τέτοιες καταστάσεις δεν συναντάς στο εξωτερικό, μόνο στην Ελλάδα».


Σαίξπηρ αντί για σχέση
Το ελληνικό όνομα, όπως λέει ο Παντελής, δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα στη μέχρι τώρα καλλιτεχνική πορεία του, αν και παραδέχεται πως είναι πολύ δύσκολο για έναν Ελληνα ηθοποιό να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ. «Η βαριά ελληνική προφορά είναι μεγάλο εμπόδιο, σε αντίθεση με τη λατινική, π.χ., της Σάλμα Χάγεκ ή της Πενέλοπε Κρουζ, η οποία πουλάει στο Χόλιγουντ».



Σκηνή από τα γυρίσματα του «Πρόμαχου» δίπλα στον Γιώργο Νογιατζή

Ο Παντελής φιλοδοξεί να κάνει μεγάλη καριέρα στον κινηματογράφο ως ηθοποιός ή ακόμη και ως σκηνοθέτης ή παραγωγός ταινιών. Προς το παρόν σκοπεύει να περάσει τους επόμενους δύο μήνες στην Ελλάδα για την προώθηση του «Προμάχου», ο οποίος από το τέλος του Νοεμβρίου θα προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες. Παράλληλα, βέβαια, σκοπεύει να απολαύσει οικογενειακές διακοπές κατά την περίοδο των Χριστουγέννων στο νησί του, τη Χίο.

«Τον Φεβρουάριο, αμέσως μετά την επιστροφή μου στο Λος Αντζελες, θα αρχίσω πρόβες για μια θεατρική παράσταση Σαίξπηρ. Χρόνος για προσωπική ζωή δεν υπάρχει, ούτε μπορώ να κάνω μόνιμη σχέση, αφού λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων ταξιδεύω συνέχεια. Εφυγα από το σπίτι μου στο Λος Αντζελες τον περασμένο Αύγουστο και θα επιστρέψω τον Φεβρουάριο. Μια σύντροφος δεν αντέχει αυτούς τους ρυθμούς».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης