Λάμπης Λιβιεράτος: «Έφτασα στο χείλος του γκρεμού, αλλά δεν έπεσα»

Λάμπης Λιβιεράτος: «Έφτασα στο χείλος του γκρεμού, αλλά δεν έπεσα»

Ύστερα από μια δύσκολη περίοδο, που κράτησε για δύο περίπου χρόνια, ο Λάμπης επιστρέφει δυναμικά, πιο δημιουργικός από ποτέ. Περιγράφει στο People τα γεγονότα που τον σημάδεψαν και μοιράζεται τις όμορφες στιγμές με τις γυναίκες της ζωής του, που δεν είναι άλλες από τη Νεφέλη και τη Δανάη, τις δύο κούκλες κόρες του.

Λάμπης Λιβιεράτος: «Έφτασα στο χείλος του γκρεμού, αλλά δεν έπεσα»
Μεσημέρι Δευτέρας. Ο Λάμπης Λιβιεράτος φτάνει στο Κεφαλάρι. Είναι φανερά ανανεωμένος. Αυτό, εξάλλου, προδίδει το εφηβικό του look, αλλά και το χαμόγελο που είναι ζωγραφισμένο στο πρόσωπό του. Ένα χαμόγελο που κάνει τα γαλανά του μάτια να λάμπουν ακόμα περισσότερο. Είναι εμφανές πως η άσχημη και «σκοτεινή» περίοδος της ζωής του αποτελεί, πλέον, μια κακή ανάμνηση ή καλύτερα μια μάχη από την οποία βγήκε νικητής. Από τις αρχές του χρόνου κάνει εμφανίσεις με τον Θάνο Καλλίρη, ενώ κάθε Πέμπτη ξεσηκώνουν με τα τραγούδια τους τους πιστούς θαμώνες του club-restaurant Cash στο Κεφαλάρι. «Με τον Θάνο γνωριζόμαστε πάνω από είκοσι χρόνια. Το ντουέτο που κάναμε μαζί, “Ο παλιός είναι αλλιώς”, ήταν η πρώτη μου επίσημη δουλειά στη δισκογραφία. Μετά από αυτό, το μικρόβιο της μουσικής μπήκε μέσα μου για τα καλά» μου λέει.



Η οντισιόν που του άλλαξε τη ζωή
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη, ο Λάμπης ήταν πάντα ένα δημιουργικό παιδί που του άρεσε πρωτίστως το θέατρο, η μουσική ή κάτι που να συνδυάζει και τα δύο. Κάπως έτσι, αποφάσισε να πάει στην οντισιόν που έκανε ο Γιώργος Μαρίνος για τη Μέδουσα. Η κοπέλα του εκείνη την εποχή είχε μάθει για τις οντισιόν και τον παρότρυνε να δοκιμάσει την τύχη του. Ήταν φθινόπωρο του 1992. «Είχε πάρα πολύ κόσμο και κόμπλαρα. Πήγα να φύγω και, όπως ανέβαινα τις σκάλες, ακούω τη φωνή του Μαρίνου να μου λέει “Εσύ πού πας;”. Του εξήγησα την κατάσταση, αλλά εκείνος επέμενε να με ακούσει. Πράγματι, ανέβηκα στη σκηνή, τραγούδησα και αποφάσισε να με πάρει στη δουλειά». Ο Λάμπης συνεργάζεται με τον Μαρίνο για μία σεζόν. «Ο Γιώργος είναι για μένα ένας πολύ αυθεντικός άντρας. Ξηγημένος και ντόμπρος, μου έδωσε απίστευτες συμβουλές που ακολούθησα πιστά. Κάναμε πολύ προσωπικές συζητήσεις, που δεν θα ξεχάσω ποτέ» εξομολογείται. Στη χρονιά της Μέδουσας γνωρίζεται με τον Ηλία Ψινάκη. «Ερχόταν στις πρόβες. Μεταξύ μας υπήρχε χημεία, διότι διαθέταμε παρόμοιο χιούμορ. Δεθήκαμε και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κάναμε παρέα. Ανέκαθεν ο Ηλίας ήταν ένας μποέμ, καλοζωισμένος και μορφωμένος άνθρωπος, που ήταν πάντα ενημερωμένος για όλα».
Κλείσιμο




Το δίλημμα και η λύση που έδωσε ο Ψινάκης

Όταν ο Καρβέλας και η Βίσση έκαναν τους Δαίμονες, ο Λάμπης ήταν από τους πρώτους που παρακολούθησε την παράσταση. «Είχα ήδη δει αρκετά μιούζικαλ στο Λονδίνο και η αλήθεια είναι πως ενθουσιάστηκα με τη συγκεκριμένη παραγωγή, αλλά και με την ερμηνεία της Άννας. Στο τέλος, πήγα να τη συγχαρώ στο καμαρίνι της. Εκείνη την ημέρα γνώρισα και τον Νίκο Καρβέλα και τους είπα πως θα ήταν μεγάλη μου τιμή να συμμετέχω σε κάτι παρόμοιο που θα έκαναν στο μέλλον. Λίγες ημέρες μετά, τους έστειλα ένα demo με δύο τραγούδια από το Φάντασμα της Όπερας». Ο καιρός περνά και ο σκηνοθέτης Μίνως Βολανάκης προτείνει στον Λάμπη να είναι στο cast της παράστασης Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε. Την ίδια περίοδο, χτυπάει το τηλέφωνο και είναι η Άννα Βίσση. «Λάμπη, ακούσαμε το demo που μας έφερες, ετοιμάζουμε κάτι και θέλουμε να σε δούμε». Τότε ο Λάμπης βρέθηκε σε ένα τεράστιο δίλημμα και τη λύση έδωσε ο δαιμόνιος μάνατζερ Ψινάκης. «Θα διαλέξεις την Άννα και τον Καρβέλα, γιατί από εκεί θα σου ανοίξουν δρόμοι για αυτό που θέλεις να κάνεις» τον συμβούλεψε, ενώ ο Λάμπης τον άκουγε με προσοχή. «Ο Ηλίας ήταν πάντα διορατικός. Έτσι, τηλεφωνήθηκα με την Άννα και τον Νίκο, πήγα στο σπίτι τους και συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε». Λόγω πίεσης χρόνου, άφησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σίριαλ του Γιώργου Κωνσταντίνου Τα Εφτά Κακά της Μοίρας Μου. Από τη συνεργασία του με τη Βίσση θα προκύψει ένας παράφορος έρωτας, που θα κρατήσει τέσσερα ολόκληρα χρόνια, από το 1993 μέχρι και το 1997. «Όλο αυτό με την Άννα ξεκίνησε από μια εκτίμηση και θαυμασμό. Στην αρχή γίναμε φίλοι και αυτή η φιλία μετουσιώθηκε σε ένα μεγάλο έρωτα. Ταιριάζαμε σε πάρα πολλά πράγματα. Όλο αυτό ήταν μαγικό. Στις προσωπικές και ερωτικές σχέσεις το παν για μένα είναι να θαυμάζω τον άλλο». Μετά το Zoom, o Λάμπης κάνει περιοδεία με την Άννα σε Ελλάδα και Κύπρο. Τη σεζόν 1996-1997, εμφανίζεται στο κέντρο Χάντρες στο Θησείο με τους πολλά υποσχόμενους Θεσσαλονικείς Αντώνη Ρέμο και Νατάσα Θεοδωρίδου. Πλέον, συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα της δισκογραφίας, όπως ο Γιάννης Πάριος, η Καίτη Γαρμπή, ο Βασίλης Καρράς. Μάλιστα, το Δεκέμβριο του 1996 κυκλοφορεί ο δίσκος Μπαμ και Κάτω, με το ομώνυμο τραγούδι να γίνεται τεράστια επιτυχία. Στο συγκεκριμένο βιντεοκλίπ εμφανίζεται για πρώτη φορά στην τηλεόραση η Ντορέττα Παπαδημητρίου, η οποία είναι μόλις 17 ετών. «Η Ντορέττα είναι καλή μου φίλη και την αγαπάω ιδιαίτερα. Την είχα γνωρίσει όταν ήταν ακόμη 14 ετών. Είχε έρθει με τους γονείς της στο καμαρίνι μου. Ήταν πολύ πιο ώριμη από την ηλικία της και πάρα πολύ εύστροφη. Από τότε πίστευα πως, αν και αθλήτρια (τότε έκανε πρωταθλητισμό στο στίβο), θα έκανε πράγματα στο θέατρο και την τηλεόραση».



Ο κεραυνοβόλος έρωτας, η Εύη και οι γυναίκες της ζωής του
Το 1998 γνωρίζεται με την Εύη Αδάμ. Μάλιστα, εκείνη την περίοδο η Εύη συμμετέχει στο πρωινό του Mega. Σε μία από τις εκπομπές που ο Λιβιεράτος είναι καλεσμένος, φαίνεται ξεκάθαρα πως κάτι τρέχει ανάμεσά τους. Πράγματι, αυτός ο έρωτας με την πρώτη ματιά τούς οδηγεί γρήγορα στα σκαλιά της εκκλησίας, αφού ένα χρόνο μετά, το καλοκαίρι του 1999, παντρεύονται στην Ίο. Το Μάρτιο του 2000 γεννιέται η Νεφέλη, ενώ δύο χρόνια αργότερα έρχεται και το δεύτερο κοριτσάκι τους, η Δανάη. Ο Λάμπης ήταν μέσα στην αίθουσα τοκετού και στις δύο γέννες της Εύης και έχει μεγάλη αδυναμία στις κόρες του. «Πλέον τις αντιμετωπίζω ως γυναίκες. Οι σχέσεις μας έχουν περάσει σε ένα άλλο επίπεδο. Είμαστε περισσότερο φίλοι και το γουστάρω. Δεν θέλω να με βλέπουν σαν μπαμπά, με την αυστηρή έννοια του όρου. Αντίθετα, επιθυμώ να έχουμε μια φιλική σχέση, ώστε να μπορούμε να κάνουμε άνετα ορισμένες συζητήσεις, να τα λέμε όλα μεταξύ μας και να μπορώ να τις συμβουλεύω και να τους λέω τη γνώμη μου». Ακόμα και σήμερα, θυμάται την ατάκα που του είχε πει η Νεφέλη, όταν ήταν 2 ετών. «Παίζαμε στο σπίτι και μου λέει “Κοίτα με, μπαμπά’’. Της λέω “Σε κοιτάω, αγάπη μου’’ και με πιάνει από το πρόσωπο και μου απαντάει: “Τι άλλο θέλεις να δεις;’’. Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση τότε, διότι ήταν σαν να μου έλεγε ότι τα είχα όλα μπροστά μου». Ο Λάμπης δεν ήταν «διακοσμητικός» πατέρας. Απεναντίας, βοηθούσε στο μεγάλωμα των παιδιών του. «Έχω αλλάξει πάνες, τα έχω κοιμίσει και τους έχω πει παραμύθια. Όταν ήταν μωρό η Νεφέλη, έκλαιγε πάρα πολύ. Έχουμε κάνει τις απίστευτες βόλτες με το αυτοκίνητο, προκειμένου να ηρεμήσει. Μου έχει μείνει η εξής εικόνα: Πάντα με κοιτούσε στα μάτια μέσα από τον καθρέφτη μέχρι να κοιμηθεί. Όσα χρόνια και να περάσουν, τα παιδιά σου θα τα βλέπεις σαν μωρά» ομολογεί. Η Δανάη, που είναι πλέον 12 ετών, ακολουθεί τα χνάρια του μπαμπά της. «Πηγαίνει σε μουσικό γυμνάσιο, παίζει πιάνο και τραγουδάει πάρα πολύ καλά. Είναι ένα φυσικό ταλέντο, γιατί ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική και το τραγούδι, χωρίς να της δείξει κανείς τίποτα. Μάλιστα, μπαίνει στο YouΤube και μελετάει από μόνη της τα τραγούδια που της αρέσουν. Έχει πολύ καλές προδιαγραφές για να γίνει μια καλή μουσικός. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι τι θα επιλέξει η ίδια και πόσο ζεστά θα πάρει αυτό που κάνει τώρα». Όσον αφορά στη μεγάλη του κόρη, τη 14χρονη Νεφέλη, είναι πιο αναποφάσιστη και πιο τσαμπουκάς από τη μικρή της αδελφή. «Σε συζητήσεις που έχουμε κάνει, δεν έχει κατασταλάξει κάπου. Έχουν περάσει διάφορα πράγματα από το μυαλό της, αλλά δεν είναι σίγουρη. Πιστεύω πως θα βρει το δρόμο της. Εξάλλου, έχει μπροστά όλο το λύκειο για να αποφασίσει. Ως γονείς, με την Εύη έχουμε άψογη συνεργασία όσον αφορά το μεγάλωμα των παιδιών. Η Εύη, βέβαια, είναι πολύ περισσότερο από μένα με τα παιδιά, άρα είναι φυσικό να ασχολείται παραπάνω με την καθημερινότητά τους» εξομολογείται.




Το σοκ, η κατάθλιψη και η στήριξη των φίλων

Στα τέλη του 2004 αποφασίζει να ανοίξει ένα all day café-bar και το ονομάζει Lavmi. «Με ενθουσίαζε η προοπτική να φτιάξω έναν όμορφο χώρο, που θα έπαιζε ωραίες μουσικές. Μου έβαλαν την ιδέα οι φίλοι μου και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα». Από το 2005 μέχρι και το 2010, το μαγαζί πήγαινε πάρα πολύ καλά. Μετά άρχισαν ορισμένα προβλήματα, όπως και στις περισσότερες επιχειρήσεις εκείνη την εποχή. «Κάποια στιγμή, λόγω της μουσικής, αναγκάστηκα να απομακρυνθώ από το μαγαζί. Αυτή η απομάκρυνση, σε συνδυασμό με την κρίση, έφερε μια πτώση. Βέβαια, εξακολουθούσα να είμαι μέτοχος και, όπως καταλαβαίνεις, αυτό μου κόστισε πολύ. Ήταν μια οικονομική καταστροφή για μένα. Τότε συνέπεσαν και διάφορα άσχημα πράγματα μαζεμένα και μαζί με αυτά έπεσαν οι άμυνές μου» εξηγεί. Αυτό, σε συνδυασμό με το χωρισμό του από την Εύη Αδάμ το 2011, αλλά και την αυτοκτονία του αδελφού του, Ανδρέα, ένα χρόνο μετά, τον γονάτισαν ψυχολογικά. «Πέρασα ένα σοκ κι έβλεπα κάποιους γιατρούς από ένα νοσοκομείο. Έπεσα ψυχολογικά και πέρασα μια φάση κατάθλιψης. Ευτυχώς, όλο αυτό κράτησε μόνο ενάμιση χρόνο. Μέσα από τη στήριξη φίλων και ανθρώπων που στάθηκαν πολύ κοντά μου (ανάμεσά τους ο Θάνος Καλλίρης, ο Τζώνυ Θεοδωρίδης, ο Νίνο, ο Αντώνης Ρέμος, η συνεργάτιδά του, Έφη Μπούνταλη, οι κουμπάροι του, Σαμ και Χρυσούλα Κέρος, και οι Άντζυ και Ανδρέας Ανδρεαδάκης), βρήκα τη δύναμη να το ξεπεράσω. Έφτασα στα όριά μου, αλλά, όπως λέει και ο Νίκος Καζαντζάκης: “Αν δεν φτάσεις στο χείλος του γκρεμού, δεν βγάζει η πλάτη σου φτερά για να πετάξεις’’. Έφτασα στο χείλος του γκρεμού, αλλά δεν έπεσα» αποκαλύπτει.

Ο λόγος που έμεινε για έξι μήνες στη Στοκχόλμη
Το 2011 είχε δώσει μια τηλεοπτική συνέντευξη στον Γιώργο Λιάγκα και τη Φαίη Σκορδά στην εκπομπή Πρωινό Μou. Η συγκεκριμένη συνέντευξη συζητήθηκε ιδιαίτερα, επειδή σε κάποια σημεία οι τόνοι οξύνθηκαν, με τον τραγουδιστή να δείχνει τη δυσαρέσκειά του να συζητήσει για τα προσωπικά του, καθώς τότε ο χωρισμός με την Εύη Αδάμ ήταν πολύ φρέσκος. «Ήταν μια κακή στιγμή. Εκείνη την περίοδο ήμουν αρκετά τσιτωμένος και τη συγκεκριμένη μέρα ήθελα να αποφύγω τη συνέντευξη. Επειδή, όμως, είμαι πολύ αυθόρμητος και δεν παίζω θέατρο στη ζωή μου, αυτό που νιώθω και αισθάνομαι το βγάζω προς τα έξω. Σε γενικές γραμμές τα media μου έχουν φερθεί καλά». Αμέσως μετά το διαζύγιό του, φεύγει για τη Σουηδία. Εκεί συγκατοικεί με τον καλό του φίλο, φωτογράφο Παύλο Ευθυμίου. «Στη Στοκχόλμη έμεινα για έξι μήνες. Μου έγινε μια επαγγελματική πρόταση σε έναν άλλον τομέα για κάτι επιχειρήσεις. Το είδα σαν εναλλακτική λύση για τα παιδιά μου, ώστε να έχουν μια πόρτα ανοιχτή, αλλά τελικά δεν προχώρησε. Ένιωσα πως αυτό που πήγαινε να γίνει δεν με εξέφραζε καθόλου. Η ζωή εκεί δεν ήταν εύκολη, άσε που έπεσα στην περίοδο που είχαν το χειρότερο χειμώνα των τελευταίων σαράντα ετών! Επέστρεψα στην Ελλάδα, γιατί μου είχαν λείψει πολύ τα παιδιά μου. Δεν μπορούσα να είμαι μακριά και να λείπω από τη ζωή τους. Κάτι μέσα μου μου έλεγε πως έπρεπε να παλέψω εδώ και όχι να φύγω» παραδέχεται. Ερχόμενος στην Ελλάδα, για ακόμα μία φορά, εμφανίζεται ως φύλακας-άγγελος ο Θάνος Καλλίρης. «Από 1η Γενάρη του 2014 ξεκινήσαμε μια συνεργασία, ενώ μέχρι σήμερα που μιλάμε έχουμε κάνει πάνω από 120 εμφανίσεις». Δισκογραφικά, υπάρχουν ορισμένες συζητήσεις και ο Λάμπης βρίσκεται σε περίοδο επαφών. Παρότι έχει αρκετές γνωριμίες, ποτέ δεν «εκμεταλλεύτηκε» ανθρώπους και καταστάσεις. «Έχω ένα τακτ. Δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ τους άλλους και να τους θυμάμαι όποτε τους έχω ανάγκη. Οι κοντινοί μου άνθρωποι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα των δύο χεριών. Δεν νομίζω πως χρειάζονται περισσότεροι».

Οι γυναίκες και το αναληθές δημοσίευμα

Εκτός από το Cash στο Κεφαλάρι, ο Λάμπης εμφανίζεται σε διάφορα μαγαζιά στην Αθήνα και την επαρχία. Θα έμπαινε στη διαδικασία να φτιάξει ένα καινούριο μαγαζί; «Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που με ψήνουν και μπορεί να το ξανακάνω. Αν, όμως, μπω σε αυτή τη διαδικασία, πρέπει να ασχοληθώ ενεργά και να μην είμαι αλλού. Τέτοιου είδους μαγαζιά είναι προσωποπαγή και δεν πρέπει να λείπεις. Ειδικά σε ένα all day cafe, πρέπει να είσαι ολοκληρωτικά δοσμένος και να έχεις ελάχιστη προσωπική ζωή». Και μιας και μιλάμε για προσωπική ζωή, ο Λάμπης είναι ακόμη πολύ νέος και όμορφος για να μονάσει. Όσον αφορά στα δημοσιεύματα για την υποτιθέμενη σχέση του με τη δημοσιογράφο του ΑΝΤ1 Δήμητρα Τρανού, ο ίδιος βάζει τα πράγματα στη θέση τους. «Με τη Δήμητρα είμαστε φίλοι. Δεν υπήρξε ποτέ κάτι ερωτικό ανάμεσά μας. Από την άλλη, δόξα τω Θεώ, συμβαίνουν πράγματα στη ζωή μου, αλλά όχι κάτι μόνιμο. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να σταθεί κάποια δίπλα μου και θα σου εξηγήσω το γιατί. Δεν είμαι δύσκολος άνθρωπος, αλλά είναι δύσκολο το επάγγελμα που κάνω και πολλές φορές δίνει την εντύπωση σε μια γυναίκα πως είτε δεν μπορώ να ασχοληθώ πολύ μαζί της ή δεν θα είμαι πιστός. Αν όμως ερωτευτώ, δίνομαι ολοκληρωτικά. Ορισμένες γυναίκες που έχουν βρεθεί κατά καιρούς στη ζωή μου όλο αυτό τις τρομάζει» παραδέχεται. Παρ’ όλα αυτά, ως γνήσιος Κριός (είναι γεννημένος στις 3 Απριλίου), δεν θα ξεχάσει ποτέ ό,τι καλό ή κακό του έχεις κάνει. «Δεν είμαι καθόλου εκδικητικός και συγχωρώ. Ό,τι και να μου έχεις κάνει, δεν θα σου κρατήσω ποτέ κακία».

Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης