Ελενα Τσαβαλιά: To σόλο δεύτερο βιολί δίπλα στον τυφώνα Σεφερλή

Ελενα Τσαβαλιά: To σόλο δεύτερο βιολί δίπλα στον τυφώνα Σεφερλή

Οι εκπλήξεις της πρωινής τηλεοπτικής ζώνης τη φετινή σεζόν δεν σταματούν στην πολυσυζητημένη και πολυτάραχη εμφάνιση του Μάρκου Σεφερλή ως παρουσιαστή του «MEGA με Μία». Η πραγματική αποκάλυψη ίσως αποδειχθεί ότι είναι η Ελενα Τσαβαλιά - μια γυναίκα που δείχνει να ξέρει τι θέλει, ξέρει τι λέει και κυρίως δεν έχει κανένα πρόβλημα με τον ελάχιστα λαμπερό ρόλο της δίπλα στον σαρωτικό Μάρκο  

Ελενα Τσαβαλιά: To σόλο δεύτερο βιολί δίπλα στον τυφώνα Σεφερλή
Μιλώντας με μεγάλη προθυμία για οτιδήποτε άλλο εκτός από τον εαυτό της -και κυρίως για τον άνδρα και τον γιο της- η Ελενα Τσαβαλιά κατάφερε να γίνει γνωστή μάλλον για ό,τι δεν είναι παρά για ό,τι πραγματικά είναι. Κατ’ αυτό τον τρόπο, όλοι όσοι διατηρούν έστω και την ελάχιστη επαφή με την ελληνική σόουμπιζ έχουν καταλάβει ότι η Τσαβαλιά δεν είναι απλώς η καλλίγραμμη σύζυγος του Μάρκου Σεφερλή. Δεν είναι συμπαρουσιάστρια στο «MEGA με Μία». Δεν είναι «κανίβαλος» ώστε να τρώει συνεργάτες. Δεν είναι μια δευτεραγωνίστρια που περίμενε τη μεγάλη ευκαιρία να βγει στο προσκήνιο. Δεν είναι μια γυναίκα με απωθημένα να προσελκύσει επάνω της -και μόνο επάνω της- τη λάμψη των προβολέων. Δεν είναι ντίβα και δεν είναι ξινή, δεν λέει όχι στις κάμερες που τελευταία την πολιορκούν ένεκα της ίντριγκας που προηγήθηκε του Σεφερλίδιου «MEGA με Μία», όμως δεν ψωνίζεται και δεν χαριεντίζεται με τη δημοσιότητα. Απλώς λέει ό,τι έχει να πει, το λέει με εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα, με σχεδόν απροσδόκητα άρτια σύνταξη και σωστά ελληνικά. 

Αν οι επιδόσεις του Μάρκου Σεφερλή ως παρουσιαστή πρωινάδικου όπως καταγράφηκαν στις πρώτες του εκπομπές είναι εντυπωσιακές, ακόμη πιο αξιοπρόσεκτη είναι η δημόσια αποκάλυψη του χαρακτήρα της Ελενας Τσαβαλιά. Η Ελένη Μενεγάκη, κατά δήλωσή της, έμεινε άφωνη με τον τρόπο που η Τσαβαλιά χειρίζεται την αιφνίδια επιδρομή media και μιντιανθρώπων στη ζωή της. Και η Μενεγάκη δεν είναι από τις κυρίες της τηλεόρασης που μένουν εύκολα άφωνες - όπως και η Τσαβαλιά δεν είναι απ’ αυτές που θα άφηναν κάποιες φαρμακερές μπηχτές να βρουν στόχο, ιδιαίτερα όταν εξαπολύονται προς κάποιον από τους δύο άνδρες της ζωής της. Ενδεικτική της δεξιοτεχνίας την οποία κατέχει η Ελενα Τσαβαλιά στο ευγενές άθλημα της σφαγής διά του βάμβακος είναι η απάντηση που έδωσε σε μια μάλλον χολερική κριτική, η οποία ήρθε προκαταβολικώς για το «MEGA με Μία» από την πλευρά του περσινού παρουσιαστή, του Πέτρου Κωστόπουλου. Μολονότι την επίμαχη, ιδιαίτερα αιχμηρή ανάρτηση δεν την υπέγραφε ο ίδιος ο πρώην εκδότης, αλλά, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα, ο δημοσιογράφος Τάσος Θεοδωρόπουλος, η Ελενα Τσαβαλιά παρέδωσε δωρεάν σεμινάρια φραστικού πολέμου: «Να απαντήσω σε ποιον, στον ανώνυμο ή στον επώνυμο; Δεν με πειράζει, ο κάθε άνθρωπος έχει την άποψή του. Κάτι έχει στο κεφάλι του για τον καθένα μας. Βέβαια, ο κ. Κωστόπουλος και η κυρία Μπαλατσινού ζευγάρι ήταν, δεν ήταν κάτι άλλο. Και η κυρία Μπαλατσινού ήπιων τόνων γυναίκα είναι, δεν νομίζω ότι είναι καμία γυναίκα εκρηκτική τρελά. Και μ’ αρέσει πάρα πολύ, τη θεωρώ πάρα πολύ κλασάτη, κυρία, φίνα, από τις ωραιότερες γυναίκες που υπάρχουν στην Ελλάδα και από τις πιο σκεπτόμενες. Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η διαφορά. Το ότι δεν συνέχισε ο κ. Κωστόπουλος μπορεί να είναι μια άλλη ιστορία, που να αφορά εκείνον, το κανάλι, τον οποιονδήποτε, αλλά δεν θεωρώ ότι είναι αποτυχημένος». 
Και παρ' όλα αυτά, η Ελενα Τσαβαλιά είναι μια ηθοποιός που συστήθηκε στο ευρύ κοινό ως δεύτερο βιολί στις επιθεωρήσεις του Μάρκου Σεφερλή, ως σέξι συμπλήρωμα στις τηλεοπτικές και θεατρικές ομοβροντίες χοντρής, ενίοτε εύκολης και φτηνής, πλάκας, ένα είδος διασκέδασης στο οποίο το όνομα «Σεφερλής» απλώς τα λέει όλα - κυριολεκτικά και μεταφορικά. Φαίνεται όμως ότι ο χαρακτήρας της Τσαβαλιά δεν περιλαμβάνει μόνο τις ατάκες που γράφει γι’ αυτήν ο χειμαρρώδης και ανεξάντλητος σύζυγός της. Και ενώ δεν δυσανασχετεί καθόλου με τον ρόλο της ως μιας απλής ηθοποιού στις επιθεωρήσεις του άνδρα της, στην πραγματικότητα αποδεικνύεται δυναμική, ψύχραιμη και αυτόφωτη. Ισως είναι το ένστικτο της μάνας-τροφού και συντρόφου αυτό που κάνει την Τσαβαλιά να προτάσσει το στήθος της για να προστατεύσει την πολύτιμη γι’ αυτήν οικογένειά της από τα πυρά των εχθρών. Κοντά σε αυτό, θα πρέπει να συνυπολογίσει τον αλεξίσφαιρο αυτοσεβασμό μιας γυναίκας που απλώς δεν καταδέχεται, λόγω αγωγής, να ξεκατινιαστεί δημοσίως. Εξάλλου, η Ελενα Τσαβαλιά προέρχεται από μια αθηναϊκή οικογένεια, μεσοαστική μεν, αλλά με αυστηρές αρχές. Και ήταν ακριβώς με αυτές τις αρχές που έπρεπε να δώσει μάχη ώστε να ακολουθήσει τον δρόμο της υποκριτικής, αντί να συνεχίσει τις σπουδές της στη Γαλλική Φιλολογία.

Κλείσιμο
H μούσα του Δαλιανίδη

Οπως έχει δηλώσει επανειλημμένως σε συνεντεύξεις της, ποτέ δεν προσπάθησε να διεκδικήσει περισσότερο Μάρκο Σεφερλή για τον εαυτό της. «Θα ήταν μάταιο. Θα έβγαινα εκ προοιμίου χαμένη», λέει χαρακτηριστικά η Ελενα Τσαβαλιά, εξηγώντας ότι «ο Μάρκος είναι τόσο δοσμένος στη δουλειά του ώστε δεν θα την εγκατέλειπε ποτέ και για κανέναν, ούτε καν για τον γιο μας, Χάρη. Για εμένα όμως ο Χάρης είναι η απόλυτη προτεραιότητα - και ο Μάρκος μού το καταλογίζει αυτό, ότι δηλαδή έτσι κουβαλάω την προσωπική μου ζωή στη δουλειά, όπως τότε που έπαιζα σε μια παράστασή μας και κάθε τρεις και λίγο πήγαινα στα παρασκήνια και έπαιρνα τηλέφωνο στο σπίτι να ρωτάω αν έπεσε ο πυρετός του παιδιού. Αντίθετα, ο Μάρκος απλώς απορροφάται εντελώς σε αυτό που κάνει». 

Το πώς η Ελενα αντιμετωπίζει τον υπερκινητικό Σεφερλή ως μονίμως απασχολημένο και απόντα σύζυγο δείχνει το προεξάρχον στοιχείο του χαρακτήρα της, τον ρεαλισμό και την αποστροφή για τις πλάνες, την ξιπασιά του καλλιτεχνικού ψώνιου κ.λπ. Και είναι απολύτως χαρακτηριστικό ότι, παρά τη μεγάλη προβολή της -ελέω Σεφερλή πάντα-, η Τσαβαλιά ουδέποτε εξέφρασε μεγαλεπήβολα καλλιτεχνικά απωθημένα. Η ίδια ξέρει, πρώτη από όλους ίσως, ότι η Επίδαυρος, ο Αισχύλος και ο Σαίξπηρ δεν είναι αυτά που της λείπουν για να νιώσει ολοκληρωμένη ως προσωπικότητα. Η Ελενα Τσαβαλιά είναι μια ηθοποιός η οποία ουδέποτε εκπαιδεύτηκε συστηματικά σε δραματική σχολή, αλλά κατ’ ουσίαν πορεύτηκε με βάση τα διδάγματα του Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος και την ανακάλυψε σε ένα μπαράκι, στα Ιλίσια. Αφού έκανε το ντεμπούτο της στο δαλιανιδικό «Χαμένοι στο Μανχάταν», ως νεαρή και αισθησιακή παρουσία διέτρεξε τη δεκαετία της βιντεοκασέτας με συμμετοχές σε παραγωγές όπως «Ο Παπακαβάλας», «Οι Σκληροί του Μπραχάμι», «Ρόδα, Τσάντα και Κοπάνα Νο 4» κ.λπ. και τελικά προτίμησε να μην κοροϊδεύει τον εαυτό της. Από τον Δαλιανίδη, τον Γαρδέλη και τους σταρ της δεκαετίας του '80, η Ελενα πέρασε στα σίριαλ της νεογέννητης ελληνικής τηλεόρασης στα 90s, με εμφανίσεις σε σειρές όπως «Οι Μικρομεσαίοι»,  «Καλή Πεθερά», «Σοφία Oρθή» κ.ά. Ακόμη και ο Σεφερλής σε πρώτη επαφή την απέρριψε «επειδή τον εκνεύριζε η φωνή της», αυτό όμως δεν την πτόησε περισσότερο ή λιγότερο από όσο θα έπρεπε. Εξάλλου, ο Μάρκος τελικά την προσέλαβε για το «Χάπι... End», ένα θεατρικό που ανέβηκε στο τέλος του 2001, και τελικά την παντρεύτηκε το 2009 - αφού ενδιαμέσως, το 2004, απέκτησαν τον Χάρη, ο οποίος, μάλιστα, ήταν και παράνυμφος στη γαμήλια τελετή των γονιών του. Και, όπως θυμούνται οι οπαδοί του, όπως και εκείνοι της Βίκυς Χατζηβασιλείου, ο Σεφερλής έκανε πρόταση γάμου στη μητέρα του παιδιού του σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση, μέσω του «Πάμε πακέτο».

Πάντως, σε εκείνο το καρμικό «Χάπι... End», εκτός του Σεφερλή, πρωταγωνιστούσε και η τότε σύζυγός του Ελσα Μιχαλακοπούλου. Το ειδύλλιο Μάρκου - Ελενας δεν «ξέσπασε», αναπτύχθηκε στη διάρκεια του χρόνου και αφού εν τω μεταξύ ο καθένας από τους δύο προσπαθούσε να ξεμπερδέψει με το παρελθόν του, καθώς εκείνη την εποχή η Ελενα Τσαβαλιά ήταν και η ίδια παντρεμένη. Το ότι αρνείται ακόμη και να αναφερθεί σε αυτό τον γάμο δείχνει ότι δεν τον έχει ξεπεράσει απλώς, αλλά ιδανικά θα ήθελε και να τον διαγράψει εντελώς από τη μνήμη της. Την εντολή «οριστική διαγραφή», όμως, η Ελενα Τσαβαλιά θα ήθελε πολύ να τη δώσει και για την περίοδο των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο Μάρκος Σεφερλής, τον πλειστηριασμό της πολυτελούς τους έπαυλης στη Βούλα, την επένδυση στο «Δελφινάριο», το χρέος των 600.000 ευρώ και βέβαια το ότι είχαν περιέλθει σε μια κατάσταση «όπου δεν είχαμε λεφτά ούτε για να αγοράσουμε γάλα στον γιο μας». 
Το παράξενο με την Τσαβαλιά είναι ότι παραμένει ψύχραιμη και σοβαρή ακόμα και όταν ανταποδίδει βολές στους επικριτές της για τα τεκταινόμενα στο «MEGA με Μία», όπου της έχει καταλογιστεί παρασκηνιακός και υποχθόνιος ρόλος «σκιώδους Μεσσαλίνας», ενός ατόμου που «τρώει συνεργάτες» κ.λπ. Εξίσου προσγειωμένη όμως είναι, αλλά και με έναν δικό της τρόπο ιδιαίτερα συναισθηματικό, όταν μιλά για πολύ πιο προσωπικά ζητήματα, όπως τη μητρότητα: «Οταν έμεινα έγκυος, δεν ήθελα να κρατήσω το παιδί αν δεν το ήθελε ο Μάρκος. Και επίσης, είχα αγωνία, δεν ήξερα αν θα μπορούσα ποτέ να αγαπήσω το παιδί μου όσο αγαπώ τον άνδρα μου».














Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης