Ξεγραμμένος από τη λίστα των Οσκαρ

Ξεγραμμένος από τη λίστα των Οσκαρ

Ενας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του, ο Λίαμ Νίσον έχει πάρει διαζύγιο από τα μεγαλύτερα βραβεία του Χόλιγουντ. Υποψήφιος για το Οσκαρ το ’94 ως «Σίντλερ», ο Ιρλανδός ηθοποιός πιστεύει ότι η πόρτα της Ακαδημίας Κινηματογράφου δεν θα ανοίξει γι’ αυτόν ούτε φέτος για τη σπουδαία ερμηνεία του στο «Τρίτο πρόσωπο»

Ξεγραμμένος από τη λίστα των Οσκαρ
Η νέα ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί μπορεί να φέρει τον τίτλο «Το τρίτο πρόσωπο», φαίνεται όμως ότι ο ίδιος ο Λίαμ Νίσον ίσως είναι τρία -ή και περισσότερα- πρόσωπα σε ένα: από τη μία ο μελαγχολικός, λίγο αινιγματικός σταρ της «Λίστας του Σίντλερ», και από την άλλη ένας ηθοποιός που δεν διστάζει να βουτήξει στα πιο εμπορικά νερά των περιπετειών του Χόλιγουντ. Και, βέβαια, ενώ η προσωπική του ζωή έχει σημαδευτεί από μια μεγάλη τραγωδία, την απώλεια της συζύγου του Νατάσα Ρίτσαρντσον, ο ίδιος κερδίζει τις εντυπώσεις με την αμεσότητα και τον αυτοσαρκασμό του. Επιμένει, δε, να επαναλαμβάνει σε κάθε ευκαιρία την ηλικία του: Είναι κιόλας 61 ετών.

- Ο Πολ Χάγκις περιγράφει την ταινία σαν ένα παζλ. Πώς θα χαρακτηρίζατε την πολύπλοκη δομή του «Τρίτου προσώπου»;  Πρόκειται για τρεις ιστορίες ανδρών και γυναικών σε διαφορετικές πόλεις, το Παρίσι, τη Ρώμη και τη Νέα Υόρκη, όπου και τα τρία ζεύγη ανθρώπων βρίσκονται σε σύγκρουση: κάποιοι περνούν δύσκολες στιγμές στα προσωπικά τους, άλλοι έχουν πρόβλημα με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους και κάποιοι άλλοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν ένα μπλοκάρισμα. Είναι σαν ένας γρίφος: έχεις όλα τα στοιχεία στη διάθεσή σου, αλλά το πιθανότερο είναι ότι δεν θα καταφέρεις να τον λύσεις ποτέ.

Κλείσιμο


- Πρόσφατα σας ρώτησαν εάν πιστεύετε ότι το «Τρίτο πρόσωπο» θα σας οδηγήσει σε μια νέα υποψηφιότητα για Οσκαρ, εσείς όμως αντιδράσατε παγερά. Γιατί;
  Ας μου επιτραπεί να μην αναφερθώ σε αυτό. Είμαι σίγουρος όμως ότι στο άμεσο μέλλον δεν θα είμαι ξανά υποψήφιος για Οσκαρ.

- Το αποκλείετε λόγω των επιλογών σας, καθώς τελευταία παίζετε σε «μη οσκαρικές» ταινίες, ή μήπως υπάρχει κάποιος άλλος λόγος; Κάποια στιγμή μου πρότειναν το σενάριο της «Αρπαγής». Δέχτηκα τον ρόλο επειδή απλώς ήθελα να κάνω δωρεάν διακοπές και πραγματικά δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί η εταιρεία παραγωγής ήθελε για ήρωα έναν άντρα που είχε προ πολλού πατήσει τα πενήντα. Ομως δεν έδωσα σημασία, είχα χρόνο και ήθελα να ξεκουραστώ από τους ρόλους που απαιτούσαν πολλή έρευνα και προετοιμασία. Οπως και να ’χει, ήμουν βέβαιος ότι θα ήταν μια ταινία δεύτερης διαλογής, η οποία θα έβγαινε κατευθείαν στο DVD και την επόμενη χρονιά κανείς δεν θα θυμόταν ότι την είχα γυρίσει. Τελικά έσπασε τα ταμεία παγκοσμίως και άρχισαν να μου προσφέρουν ρόλους σε περιπέτειες. Βλακεία τους. Στην πραγματικότητα πιστεύω ότι δεν είμαι εγώ αυτός που κάνει λάθη, αλλά ότι άλλοι με επιλέγουν για να τα κάνω.
 
- Υπάρχει κάτι που φοβάστε όταν παίζετε σε περιπέτειες;  Πραγματικές φοβίες δεν έχω, ίσως απλώς να με ξαφνιάζουν δυσάρεστα οι σκηνές των υποτιθέμενων ατυχημάτων. Φέτος, για παράδειγμα, έκανα το «Non-Stop», μια ταινία γυρισμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσα σε ένα αεροπλάνο. Καταλαβαίνω κάποια πράγματα στη Φυσική, αλλά το πώς ένα αεροσκάφος καταφέρνει και στέκεται εκεί πάνω αδυνατώ να το συλλάβω. Εχω σπουδάσει Φυσική στο πανεπιστήμιο, όπως και Μαθηματικά, αλλά το συγκεκριμένο ζήτημα ακόμη δεν μπορεί να χωρέσει στο κεφάλι μου. Αυτή η άγνοια, λοιπόν, θα με τρόμαζε αν γινόταν ένα ατύχημα στο αεροπλάνο. Αλλά και ενστικτωδώς όλοι μας αναρωτιόμαστε πώς μένει εκεί πάνω αυτό το πράγμα, οπότε αυτομάτως έχουμε και λίγο φόβο μέσα μας κάθε φορά που μπαίνουμε μέσα σε ένα αεροπλάνο.



- Τελικά, η στιγμή είναι αυτή που μας κάνει να υπερβούμε τον εαυτό μας ή μήπως ο ηρωισμός πηγάζει από κάπου αλλού;  Αυτό που έχει ενδιαφέρον στα ταξίδια που κάνουμε όταν προωθούμε κάποια ταινία είναι ότι ερχόμαστε αντιμέτωποι ξανά και ξανά με το ίδιο ερώτημα: τι κάνει κάποιον ήρωα, τι τον κάνει ξαφνικά, ενώ δεν το σχεδιάζει, να κάνει κάτι και να ξεχωρίσει από το πλήθος; Οχι για να ικανοποιήσει τον εγωισμό του, αλλά επειδή απλώς το κάνει. Και αυτό το βρίσκω συναρπαστικό - αν και νομίζω ότι το θέμα «ηρωισμός» έχει εξαντληθεί πλέον και πραγματικά δεν ξέρω από πού πηγάζει ή τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα. Ακόμα πιο συναρπαστικό, δε, είναι ακριβώς το γεγονός ότι δεν έχω απάντηση. Κάποιος πάντα θα κάνει κάτι για να σώσει έναν άγνωστο άνθρωπο. Είναι αξιομνημόνευτες αυτές οι στιγμές αυθόρμητης ανδρείας. Θυμάμαι ότι ήμουν παρών σε ένα τέτοιο περιστατικό: ένα αυτοκίνητο έχει χτυπήσει μια γυναίκα και εντελώς ξαφνικά ένας οικοδόμος κατεβαίνει τη σκάλα με φόρα, περνά απέναντι στον δρόμο και βγάζει το μπουφάν του ενώ τρέχει προς το σημείο της σύγκρουσης προκειμένου να συμπαρασταθεί στην κοπέλα. Δεν χρειαζόταν να το κάνει αυτό γιατί υπήρχε πολύς κόσμος τριγύρω και πολλοί προσπερνούσαν το πεσμένο θύμα σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Πάντα θυμάμαι αυτό το περιστατικό ως υπέρτατη πράξη γενναιότητας από αυτόν τον άγνωστο άνδρα.
 
- Είναι αλήθεια ότι ο ήρωας που υποδύεστε έχει κάποια στοιχεία της προσωπικότητας του σκηνοθέτη του «Τρίτου προσώπου», του Πολ Χάγκις;  Ο χαρακτήρας μου έχει στοιχεία από κάθε καλλιτέχνη που έχει βρεθεί έστω και για μία στιγμή σε αδιέξοδο. Υποδύομαι έναν συγγραφέα όχι στην πιο δημιουργική φάση της ζωής του. Πολλές φορές κι εγώ στη ζωή και την καριέρα μου υπήρξα σε μη δημιουργικές στιγμές, άρα αισθανόμουν άνετα με το κομμάτι του εγκλωβισμού του. Οταν πρωτοδιάβασα το σενάριο βρήκα λίγο «Λίαμ» στον χαρακτήρα που υποδύθηκα και γι’ αυτό το σκέφτηκα πολύ μέχρι να πω το «ναι». Ευτυχώς δεν έκανα πίσω και σήμερα νιώθω μεγάλη χαρά που τόλμησα και δέχτηκα να το κάνω.

- Συνεργάζεστε ξανά με τον Πολ Χάγκις - και μάλιστα αυτή τη φορά ως πρωταγωνιστής. Χρειάστηκε να σας πείσει για να ενταχθείτε και πάλι στην ομάδα του; Ο Πολ είναι ένας μοναδικός καλλιτέχνης. Σέβεται όλα όσα έχει δημιουργήσει ως σεναριογράφος, αλλά καταλαβαίνει ότι το πιο σημαντικό είναι αφηγηθεί σωστά την ιστορία παρά να επιβεβαιώσει τη συγγραφική του μεγαλοφυΐα. Θυμάμαι πως όταν είδα το «Crash» είχα ενθουσιαστεί - και αυτός ήταν ο βασικός λόγος που είχαμε συνεργαστεί στο «Οι επόμενες τρεις ημέρες». Το γύρισμα τότε είχε διαρκέσει ελάχιστες μέρες, μία ή δύο αν θυμάμαι καλά, άρα είχα κάθε λόγο να θέλω να το επαναλάβω.

- Σας αρέσουν οι ρόλοι για τους οποίους χρειάζεται να καταβάλετε μεγάλο κόπο και να κάνετε πολλή μελέτη;  Μου αρέσει το τελικό αποτέλεσμα από τέτοιου είδους ρόλους. Εκτιμώ ιδιαίτερα εκείνους που μου επιτρέπουν να είμαι «Λιαμ Νίσον» αλλά ταυτόχρονα να βελτιώνω και λίγο τον εαυτό μου.

- Εχετε γυρίσει αρκετές ταινίες στη Ευρώπη. Πώς ήταν η εμπειρία των γυρισμάτων στην Ιταλία;  Αγαπώ τη Μεσόγειο, γενικώς όμως δεν με ενοχλεί η αδιακρισία. Στην Ιταλία είχα την αίσθηση ότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι γύρω μου που δεν είχαν ιδέα τι σημαίνει μέτρο. Σε κάποιες σκηνές στον δρόμο οι παπαράτσι ήταν ανεξέλεγκτοι. Καταστρέφαμε τις σκηνές και ταλαιπωρηθήκαμε πολύ για να τελειώσουμε την ταινία.

- Εχετε κάποια ιδιαίτερη ανάμνηση από την Ελλάδα; Είναι μια χώρα που λατρεύω. Μάλιστα έχω γυρίσει και μια ταινία στη χώρα σας. Ηταν πριν από αρκετά χρόνια και το φιλμ είχε τίτλο «Ruby Cairo». Τη γυρίσαμε σε πέντε διαφορετικές χώρες μέσα σε πέντε εβδομάδες. Και φυσικά στην Αθήνα, η οποία με είχε ξετρελάνει.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης