Κρίση,τρέλα,πασαρέλα

Κρίση,τρέλα,πασαρέλα

Αντιασφυξιογόνες μάσκες, μαλλί της γριάς, ιαπωνικά τσόκαρα, εγκυμονούσες και σακίδια τύπου Σταύρου Θεοδωράκη περιελάμβανε η φετινή ελληνική Εβδομάδα Μόδας, που έπεισε για μία ακόμη φορά ότι μια διαφορετικού είδους κρίση έχει πλήξει τον κλάδο: κρίση αντισυμβατικής δημιουργικότητας

Κρίση,τρέλα,πασαρέλα
Είναι πλέον επίσημο και επιβεβαιωμένο: τίποτα δεν μπορεί να κάνει τους Ελληνες σχεδιαστές μόδας να χάσουν τη δημιουργικότητα και το κέφι τους. Οι Κασσάνδρες που προφήτευαν μόνο κακά για τη φετινή διοργάνωση, διαδίδοντας ότι θα υστερούσε σε συμμετοχές και διάθεση για πρωτοτυπία, διαψεύστηκαν πανηγυρικά. Τριάντα σημαντικοί άνθρωποι της μόδας από την Ελλάδα και το εξωτερικό απέδειξαν ότι με τις εμπνεύσεις τους κρατούν ακόμη ζωντανό τον θεσμό. Η Ελλάδα μπορεί να παραμένει στην Εντατική εξαιτίας της παρατεινόμενης οικονομικής κρίσης, ωστόσο η 15th Athens Xclusive Designers Week προσέλκυσε επενδυτές από την Τουρκία, τη Ρωσία και, εννοείται, τα Αραβικά Εμιράτα. Πρόκειται για ανθρώπους που δεν ήρθαν μέχρι την Ελλάδα απλώς και μόνο για να θαυμάσουν τις κολεξιόν παλιών και νέων σχεδιαστών, αλλά και να δώσουν τις παραγγελίες τους. «Είναι συγκινητικό ότι σε μια περίοδο κρίσης οι έμποροι από όλο τον κόσμο μάς εμπιστεύονται και έρχονται να επενδύσουν σε εμάς», σχολίασε η υπεύθυνη της διοργάνωσης Τόνια Φουσέκη. Η ίδια σημείωσε ότι «φέτος οι buyers, δηλαδή όσοι έρχονται στο Xclusive Designers Week της Αθήνας για να αγοράσουν, ήταν πιο αποφασισμένοι από ποτέ. Ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, καθώς κλείστηκαν επιτόπου κάποια ιδιαίτερα κερδοφόρα συμβόλαια, κάτι που σημαίνει ότι ολόκληρες συλλογές θα ταξιδέψουν από την Ελλάδα σε διάφορες γωνιές του πλανήτη. Σε μια δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία όπως αυτή που διανύουμε, με την κρίση να έχει λυγίσει ακόμη και τον χώρο της μόδας, οι εξαγωγές αποτελούν σίγουρα οξυγόνο ζωής για τον κλάδο».


Κλείσιμο
Φέτος οι buyers ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, με ιδιαίτερα κερδοφόρα συμβόλαια. Η Ελλάδα μπορεί να παραμένει στην... Εντατική εξαιτίας της κρίσης, ωστόσο η 15th Athens Xclusive Designers Week προσέλκυσε επενδυτές από την Τουρκία, τη Ρωσία και τα Αραβικά Εμιράτα

Από το περασμένο Σάββατο, πάντως, όταν η 15η Athens Xclusive Designers Week άνοιξε τις πόρτες στο Μέγαρο της Εθνικής Ασφαλιστικής, φάνηκε ότι η ελληνική μόδα δεν υπολείπεται φαντασίας, ούτε φυσικά τρέλας.
«Τι είναι αυτά που βλέπουμε;» ανέκραξε κάποια ηλικιωμένη κυρία από το κοινό παρακολουθώντας εμβρόντητη τις γυαλιστερές φόρμες που περνούσαν από μπροστά της και έμοιαζαν να έχουν φτιαχτεί για το κινηματογραφικό «Gravity». «Είναι αυτά ρούχα που μπορεί να φορέσει κάποιος στην καθημερινή του ζωή;» συνέχισε να λέει αγανακτισμένη η προαναφερθείσα κυρία, για να εισπράξει από τους διπλανούς της ένα μακρόσυρτο «σσσσς!». Aλλωστε, όλοι όσοι παραβρέθηκαν ήρθαν με διάθεση να δουν κάτι διαφορετικό και όχι υποτονικό, όπως οι πολέμιοι του θεσμού άφηναν να διαρρεύσει τις τελευταίες εβδομάδες.
«Αυτά τα λένε όσοι όχι μόνο δεν μετέχουν στη διοργάνωση, αλλά και την αντιμάχονται με κάθε τρόπο», αποκάλυψε άνθρωπος της ελληνικής haute couture. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «το γεγονός, άλλωστε, ότι σε σχετικά κοντινή περίοδο γνωστοί σχεδιαστές διοργανώνουν τη δική τους επίδειξη μόδας εκτός Athens Xclusive Designers Week λέει πολλά. Τις μέρες που η Εβδομάδα Μόδας προσκαλούσε τον κόσμο να την παρακολουθήσει, εκείνοι έστελναν τις ατομικές τους προσκλήσεις». Και αυτό δεν φαίνεται να ήταν τυχαίο, καθώς οι πολέμιοι του θεσμού υπάρχουν από την εποχή της ευημερίας, όταν η Αθήνα διοργάνωνε δύο Εβδομάδες Μόδας και η μία ανταγωνιζόταν σκληρά την άλλη.

Μάσκες και κούκλες
Η πρεμιέρα της 15ης Xclusive Designers Week σηματοδοτήθηκε από τις δημιουργίες της πασίγνωστης και καταξιωμένης Λουκίας: τσόχες συνδυασμένες με δαντέλες, μάσκες εν είδει μπούρκας κ.ά. σύστησαν στο κοινό τη νέα της συλλογή, η οποία φέρει τον τίτλο «The Dark Side of Lovely». Η Λουκία προκάλεσε εσκεμμένα μια κάποια σύγχυση ως προς τις προθέσεις της, καθώς παρουσίασε πανάκριβες τουαλέτες από ημιδιάφανη μουσελίνα, φορεμένες με απλά αθλητικά παπούτσια.



«Ο θάνατος του Louboutin και του Giuseppe Zanotti» σχολίασε με διάθεση χιούμορ Ελληνας ειδικευμένος συντάκτης μόδας από γυναικείο περιοδικό, εξαπολύοντας μια ατάκα που προκάλεσε θυμηδία στον κύκλο των συναδέλφων του.
Η Ισπανίδα σχεδιάστρια Patricia Αdam έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας κερδίζοντας το χειροκρότημα με τα ασυνήθιστα αξεσουάρ της, με πιο χαρακτηριστικές τις μάσκες. Σε αντίθεση με αυτές της Λουκίας, τα προσωπεία της Adam παρέπεμπαν στην commedia dell’ arte.
Ρούχα και αξεσουάρ σχεδιασμένα με μεγάλες δόσεις φαντασίας ή ακόμη και εξαλλοσύνης είχαν να επιδείξουν πολλοί: η Ρουμάνα Andreea Tincu έβγαλε τα μοντέλα της στην πασαρέλα φορώντας τους περούκες σε σχήμα καρδιάς, ενώ το γενικότερο στυλ θύμιζε βερολινέζικη γιορτή μπίρας.


Σε τριώροφα γιαπωνέζικα τσόκαρα ανέβηκαν τα μοντέλα του Νικόλαου Τσιρώνη

Η Αθηνά Κόρδα, χάνοντας την οικολογική της συνείδηση, ξαναθυμήθηκε τις γούνες και ο αντισυμβατικός οίκος ΣΟΜΦ έδειξε ανοιχτά την προτίμησή του στα εμπριμέ και στα signature tattoo κολάν, οι λεπτομέρειες των οποίων είναι σχεδιασμένες με λέιζερ. Επίσης, οι φόρμες της συλλογής τους Pathetic κέρδισαν τις εντυπώσεις, κυρίως των πιο νεαρών θεατών.


Η μόδα του Μάκη Τσέλιου σε ενδιαφέρουσα 


Το παλιό και το νέο

Βίκυ Κουλιανού, Εύη Αδάμ και Νίκη Κάρτσωνα απέδειξαν ότι ισχύει το ρητό «μία φορά μοντέλο, για πάντα μοντέλο», τολμώντας να ανέβουν ξανά στην πασαρέλα. Η πρόσκληση έγινε από τον οίκο Kathy Ηeyndels και την εκκεντρική στυλίστρια Αλεξάνδρα Κατσαΐτη, η οποία έδωσε μια pop νότα στα μοντέλα-celebrities. Τα χρωματιστά καπέλα και τα γυαλιά μονοπώλησαν τα βλέμματα, όπως άλλωστε και το μηχάνημα με το μαλλί της γριάς, το οποίο τοποθετήθηκε στην πασαρέλα, βάζοντας σε γαστρονομικό πειρασμό ακόμη και τα πρώην top models.

Μαλλί της γριάς πάντως για εν αποστρατεία μοντέλα δεν ήταν και ο καλύτερος συνειρμός.
Η Λουκία Κυριάκου («η άλλη Λουκία της μόδας», όπως την αποκαλούν οι φίλες της όταν θέλουν να την πειράξουν) έκανε τη διαφορά, βάφοντας άσπρα τα πρόσωπα των δικών της μοντέλων, σαν να επρόκειτο για γκέισες, σε σημείο μάλιστα που έκανε το κοινό να αναρωτιέται μήπως επρόκειτο για την Εβδομάδα Μόδας του Τόκιο και όχι της Αθήνας. Αντίθετα, η Σάντη Αντωνίου ανέβασε στη σκηνή ποδήλατο, περνώντας το μήνυμα ότι η ελληνική μόδα θέλει ορθοπεταλιά - και μάλιστα στην ανηφόρα.


Βίκυ Κουλιανού, Εύη Αδάμ: «Μια φορά μοντέλο, για πάντα μοντέλο», απέδειξαν
τα πρώην top models που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του οίκου Kathy Heyndels

Οι King & Queen και ο Leon, με μια σειρά από εντυπωσιακές στέκες και καπέλα, πέρασαν το μήνυμα ότι η εκκεντρικότητα ξεκινά από το κεφάλι. Επ’ αυτού, η νεαρή σχεδιάστρια Σταυριάννα Γεωργιάδη φάνηκε από τις δικές της δημιουργίες ότι είναι οπαδός της άποψης πως οτιδήποτε αλλόκοτο κι αν φορέσει κάποιος χρίζεται αυτομάτως «μόδα» - αρκεί να μπορεί να το υποστηρίξει.  Εντελώς προσγειωμένος παρουσιάστηκε ο οίκος Sinister, ο οποίος μας μύησε στη μόδα της οικονομικής κρίσης: στα ενδύματά του κυριάρχησαν τα ξέφτια, τα κρόσσια και το στυλ κλοσάρ. Το γεγονός, μάλιστα, ότι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποίησε ακόμη και αντιασφυξογόνες μάσκες, έπεισε και τους πιο αισιόδοξους ότι ο χώρος της μόδας ζορίζεται και ασφυκτιά. Από τους πιο εκκεντρικές παρουσίες του φετινού Athens Xclusive Designers Week ήταν φυσικά ο Νικόλαος Τσιρώνης και ο Κωνσταντίνος Μητροβγένης. O τελευταίος χρησιμοποίησε τα μοντέλα σαν να ήταν μέλη του συγκροτήματος Daft Punk κρύβοντας τα πρόσωπά τους, άλλοτε με μάσκες και άλλοτε με τις χαρακτηριστικές κάσκες των αστροναυτών. Εχοντας ανακάμψει πλήρως από τον περσινό τραυματισμό και το σπάσιμο του ποδιού του, ο Μητροβγένης, αφού απέσπασε δυνατό χειροκρότημα, κατέβηκε από την πασαρέλα προκειμένου να κάνει δηλώσεις στον Τύπο.



Με διάθεση για ανατροπές εμφανίστηκε και ο Νικόλαος Τσιρώνης, η μόδα του οποίου ήταν επηρεασμένη λίγο από την Ιαπωνία και λίγο από τα παιδικά παραμύθια με τα ζώα του δάσους. Τα μοντέλα στηρίχτηκαν πάνω σε ψηλά ξύλινα παπούτσια, ενώ τα ρούχα τους θύμιζαν εκκεντρικές δημιουργίες του Galliano, την εποχή της δόξας του στο Παρίσι - κοινώς «ζήτω η τρέλα».
Ο Μάκης Τσέλιος προτίμησε να κάνει τη διαφορά με άλλον τρόπο, ανεβάζοντας ακόμη και έγκυο για περάσματα στην πασαρέλα. Ηταν, άραγε, κάτι συμβολικό, σαν να έλεγε «η εγχώρια μόδα εγκυμονεί κινδύνους»; 


Δεν ήταν όμως μόνο οι σχεδιαστές, αλλά και κάποιοι από τους προσκεκλημένους που προκάλεσαν βλέμματα απορίας και σχόλια με το ντύσιμό τους. Ο διάσημος hair stylist Βαγγέλης Χατζής, λόγου χάρη, του οποίου το καπέλο θύμιζε τον καουμπόη της γνωστής διαφήμισης τσιγάρων, αλλά και ο σχεδιαστής Απόστολος Μητρόπουλος, που συνδύασε ένα μιλιτέρ παντελόνι με πολύχρωμο μπουφάν.
Τέλος, θέμα συζήτησης έγιναν οι σχεδιαστικές ομάδες των Storydrops και 180Degrees, οι οποίοι λάνσαραν τα σακίδια «Σταύρος Θεοδωράκης» ως την πιο καυτή φετινή τάση, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι, εντέλει, από το ποτάμι δεν ξεφεύγει κανείς - oύτε η μόδα.







Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης