Το σχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα του Γαβρόγλου

Το σχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα του Γαβρόγλου

Τι απάντησε ο υπουργός στους πρυτάνεις για τα οικονομικά των Πανεπιστημίων  που είναι «στο κόκκινο»

Το σχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα του Γαβρόγλου
Το Σχέδιο για τα Μεταπτυχιακά, παρουσιάστηκε σήμερα στη Σύνοδο των Πρυτάνεων που πραγματοποιείται  στην Αθήνα ο υπουργός Παιδείας. 

Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου που παρουσίασε στη Σύνοδο προβλέπει τα εξής:

1.
Κλείσιμο
Αποκλειστική ευθύνη για την ίδρυση, λειτουργιά και οικονομική διαχείριση των ΠΜΣ έχουν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Το πλαίσιο ίδρυσης, λειτουργίας και οικονομικής διαχείρισης των ΠΜΣ καθορίζεται από την πολιτεία.

2. Η βασική φιλοσοφία των ρυθμίσεων για τα ΠΜΣ θα πρέπει να αναδεικνύει τη διασφάλιση της ποιότητας, την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, την ανταποδοτικότητα, την κοστολόγηση των προγραμμάτων, την πλήρη διαφάνεια και δημόσια λογοδοσία καθώς και την εξασφάλισης της πρόσβασης οικονομικά αδύναμων φοιτητών σε αυτά.

3. Κάθε Τμήμα, καταθέτει στην Κοσμητεία μία αναλυτική μελέτη σκοπιμότητας, στην οποία αναλύονται οι επιστημονικοί, επιστημολογικοί και κοινωνικοί λόγοι για τους οποίους καθίσταται αναγκαία και σημαντική η λειτουργία του συγκεκριμένου ΠΜΣ. Η Κοσμητεία με αιτιολογημένη απόφαση της, σε περίπτωση διαφωνίας αναπέμπει στο Τμήμα ή σε περίπτωση συμφωνίας στέλνει στην Σύγκλητο την απόφαση της σχετικά με το προτεινόμενο ΠΜΣ. Αν υπάρχει και δεύτερη αναπομπή από την Κοσμητεία, το Τμήμα έχει το δικαίωμα να στείλει κατευθείαν στη Σύγκλητο την πρόταση του.

4. Η Σύγκλητος του κάθε Πανεπιστημίου και η Συνέλευση κάθε ΤΕΙ αποφασίζουν την ίδρυση νέων ή τη συνέχιση των υπαρχόντων ΠΜΣ

5. Στην μελέτη σκοπιμότητας του κάθε ΠΜΣ καταγράφονται αναλυτικά η συνάφεια του ΠΜΣ με το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος, η δυνατότητα υποστήριξής του από μέλη ΔΕΠ του τμήματος με ανάλογο ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο και οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης του κάθε προγράμματος. Η Σύγκλητος μετά από εισήγηση των Τμημάτων αποφασίζει τις διαδικασίες αξιολόγησης του κάθε ΠΜΣ από εξωτερικούς φορείς.

6. Τα ΠΜΣ είναι μονοετή (μπορεί να προβλεφθεί ένα επιπλέον εξάμηνο για τη διπλωματική) ή διετή.

7. Κάθε μέλος ΔΕΠ,αν θέλει να διδάξει σε δεύτερο ΠΜΣ,είναι υποχρεωμένο να διδάξει σε ΠΜΣ του Τμήματος του χωρίς αμοιβή. Αν το Τμήμα στο οποίο ανήκει δεν έχει ΠΜΣ, τότε μπορεί να διδάξει σε άλλο, χωρίς να αμείβεται. Εφόσον πληροί αυτή την προϋπόθεση, δικαιούται επίσης να διδάξει κατά μέγιστο σε ένα ΠΜΣ αμειβόμενος. Τα Τμήματα, σε περίπτωση που έχουν δυνατότητες αμοιβής, θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα την πρόσληψη νέων επιστημόνων, και μόνον αν δεν υπάρχουν τέτοιες δυνατότητες, θα μπορούν να διδάσκουν το μάθημα μέλη ΔΕΠ αμειβόμενα με ποσό που να μην υπερβαίνει το 25% του μισθού τους.

8. Οι διδάσκοντες σε μονοτμηματικό ΠΜΣ θα πρέπει να προέρχονται κατά πλειοψηφία από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος. Σε διατμηματικά ΠΜΣ το 75%των μελών ΔΕΠ που διδάσκουν σε αυτά θα πρέπει να προέρχεται από τα Τμήματα. Σε ειδικές περιπτώσεις και μετά από πλήρως αιτιολογημένες εκθέσεις, τα ποσοστά αυτά μπορούν να μεταβληθούν.

9. Κάθε ΠΜΣ καθορίζει τις προϋποθέσειςκαιτιςδιαδικασίεςεισαγωγήςτων υποψηφίων σε αυτό. Με ευθύνη των Τμημάτων θα πρέπει να γίνονται συνεννοήσεις ανάμεσα σε Τμήματα με ομοειδή γνωστικά αντικείμενα, ώστε να ακολουθούνται κατά το δυνατόν οι ίδιες διαδικασίες εισαγωγής στα ΠΜΣ.

10.Κάθε Ίδρυμα είναι υποχρεωμένο να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των φοιτητών που ικανοποιούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια εισαγωγής ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Στα ΠΜΣ με τέλη εγγραφής, αποτελεί υποχρέωση των Ιδρυμάτων να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε αυτά όσοι έχουν οικογενειακό και προσωπικό εισόδημα που να εμπίπτει στο 50% των φορολογικών δηλώσεων του συνολικού πληθυσμού. Τα άτομα αυτά θα προσφέρουν ολιγόωρη εβδομαδιαία εργασία (8 ωρών) στο Ίδρυμα, ή στο Τμήμα φοίτησης. Για να διασφαλιστεί η ποιότητα των ΠΜΣ, θα πρέπει να οριστεί για κάθε ΠΜΣ ο μέγιστος αριθμός φοιτητών ανά διδάσκοντα. καθώς και ο μέγιστος αριθμός μεταπτυχιακών φοιτητών ανά Τμήμα ανάλογα με τον αριθμό των διδασκόντων και των προπτυχιακών φοιτητών. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να αποτυπωθούν στον γενικό κανονισμό ΠΜΣ που θα πρέπει να έχει εγκριθεί από την Σύγκλητο. Οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε ΠΜΣ φοιτητές καταθέτουν τα δικαιολογητικά διαπίστωσης της κοινωνικής τους κατάστασης και του οικογενειακού τους εισοδήματος μετά τη δημοσίευση της αξιολόγησης των ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής στο εν λόγω ΠΜΣ. Κανένα ΠΜΣ δεν δύναται να λειτουργήσει χωρίς να ανταποκρίνεται στους παραπάνω όρους.

11.Κάθε ΠΜΣ καταθέτει αναλυτικό και αιτιολογημένο κόστος λειτουργίας του. Οι κατηγορίες κόστους θα πρέπει να αποτυπώνονται στον γενικό κανονισμό ΠΜΣ του κάθε Ιδρύματος.

12.Το κάθε Ίδρυμα με απόφαση της Συγκλήτου αποφασίζει το ύψος του τέλους εγγραφής. Ο καθορισμός αυτός γίνεται στο πλαίσιο της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και παίρνοντας υπόψη το αναλυτικό κόστος του κάθε ΠΜΣ και τον μη αποκλεισμό των μεταπτυχιακών φοιτητών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλουν το τέλος εγγραφής. Το ύψος του τέλους εγγραφής θα πρέπει να υπόκειται στην αρχή της ανταποδοτικότητας ώστε τα τέλη να επιστρέφουν ως υπηρεσίες στους φοιτητές που τα κατέβαλαν.

13.Θα πρέπει να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια όχι μόνο να συνεχίσουν την λειτουργία τους τα ΠΜΣ που δεν έχουν τέλη εγγραφής αλλά και να αυξηθεί ο αριθμός τους σε κάθε Ίδρυμα. Η ύπαρξη δωρεάν ΠΜΣ, θα συνυπολογίζεται «θετικά» στην κατανομή των κρατικών πιστώσεων από το Υπουργείο στα Ιδρύματα.

14.Οι αποφάσεις των Συγκλήτων και Συνελεύσεων θα πρέπει να συνεκτιμήσουν και το γεγονός ότι μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής για τον καθορισμό των οικονομικών της εκπαίδευσης, θα υπάρχει δημόσια δέσμευση της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση όλων των ανελαστικών δαπανών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης εντός τριετίας.

15.Το 1/3 των μελών ΔΕΠ ενός Τμήματος έχουν το δικαίωμα πριν από την έναρξη του ΠΜΣ να καταθέσουν εγγράφως στις Συγκλήτους και Συνελεύσεις ΤΕΙ αιτιολογημένες αντιρρήσεις σε περίπτωση που θεωρούν ότι το ύψος των τελών εγγραφής είναι υψηλό. Η Σύγκλητος και η Συνέλευση εντός 15 ημερών από την παραλαβή του εγγράφου θα πρέπει να αποφασίσουν αν συμφωνούν ή όχι με τις αντιρρήσεις και να λάβουν την οριστική απόφαση.

16.Όλα τα ΑΕΙ έχουν την υποχρέωση να δημοσιεύουν ετησίως και απολογιστικά εκθέσεις με το ύψος των εσόδων και την κατανομή των δαπανών των ΠΜΣ ανά κατηγορία. Στις εκθέσεις θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι κύριες δαπάνες, καθώς και το ύψος των αμοιβών κι ο αριθμός των διδασκόντων που τις εισέπραξαν. Η πρώτη έκθεση θα αφορά απολογιστικά τα παραπάνω στοιχεία για την περίοδο 2012-16.

17.Τα εξ ’αποστάσεως μεταπτυχιακά θα πρέπει να ρυθμιστούν νομοθετικά. Για το σκοπό αυτό συντείνεται επιτροπή με εκπροσώπους της Συνόδου των Πρυτάνεων και του Υπουργείου Παιδείας για τη διατύπωση των βασικών αρχών της νομοθετικής ρύθμισης.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πρέπει να δοθεί η μέγιστη προσοχή να μην «χαθεί ο έλεγχος» σε αυτά τα προγράμματα. Σήμερα δεν υπάρχει νομοθεσία και άρα πολλά από όσα γίνονται είναι έωλα. Το Υπουργείο θα συγκροτήσει επιτροπή για τη διαμόρφωση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ακαδημαϊκότητα και την μεθοδολογία των προγραμμάτων.

Επιπρόσθετα, θα γίνει έλεγχος της νομιμότητας των υφιστάμενων προγραμμάτων. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα Ινστιτούτου Δια Βίου Μάθησης και να καταταγούν τα πιστοποιητικά σε Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

Τι απάντησε ο υπουργός στους πρυτάνεις για τα οικονομικά των Πανεπιστημίων  που είναι «στο κόκκινο»

Απαντήσεις στους πρυτάνεις έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου για τα θέματα που αφορούν στα Πανεπιστήμια που εστιάζονται κυρίως στο οικονομικό καθώς τα περισσότερα Πανεπιστήμια βρίσκονται  «στο κόκκινο».

Ο  κ. Γαβρόγλου μιλώντας στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων είπε:

«Αναγνωρίζουμε ότι η προσπάθεια που απαιτήθηκε εκ μέρους τους ήταν τιτάνια και ότι δεν θα ήταν δυνατόν να βρισκόμαστε εδώ να συζητάμε τα σημερινά προβλήματα και σχεδιασμούς για το μέλλον, αν δεν είχατε προσφέρει όλοι οι εμπλεκόμενοι σε βαθμό που πολλές φορές ξεπερνούσε και αυτό που θα προσδοκούσε κανείς.  Έχουμε συνείδηση των προβλημάτων: γνωρίζουμε ότι είναι πολλά και έχουν επιφέρει σημαντικές δυσκολίες στη λειτουργία των Πανεπιστημίων. Δεν αφορούν μόνο ποσοτικά δεδομένα ωστόσο. Το θέμα της ποιότητας είναι πολύ πιο σύνθετο από την παράθεση αριθμητικών δεδομένων και δεικτών».  
 
Αναλυτικά  οι απαντήσεις περιλαμβάνουν:

     
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 

Επιτροπή Μελέτης Οικονομικών της Εκπαίδευσης Συγκροτείται επιτροπή για την μελέτη των οικονομικών αναγκών (σε  υποδομές, υλικό και ανθρώπινο δυναμικό) για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Μία τέτοια συστηματική μελέτη δεν έχει υπάρξει ποτέ, με αποτέλεσμα καμία διοίκηση του Υπουργείου να μην μπορεί να χαράξει πολιτική έχοντας γνώση των επιμέρους προβλημάτων που καλείται να επιλύσει ή των πόρων που μπορεί ή πρέπει να διαθέσει. Η επιτροπή θα στελεχωθεί από εμπειρογνώμονες. Η κυβέρνηση δεσμεύεται, και καλεί και άλλα κόμματα να συναινέσουν στην προσπάθεια αυτή,  ότι σε τρία χρόνια θα καλυφθούν σταδιακά όλες οι βασικές  ανάγκες σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό στο πλαίσιο μιας Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία.  Ήδη λειτουργεί Επιτροπή για τα οικονομικά της Ανώτατης Εκπαίδευσης. 

Οικονομική υποστήριξη των  Πανεπιστημίων Το διάστημα 2009-2016 μειώθηκε σημαντικά ο τακτικός προϋπολογισμός για την Παιδεία και τα Πανεπιστήμια είναι σε οριακό σημείο ως προς τη αντιμετώπιση αυτών καθεαυτών των λειτουργικών τους αναγκών. Το 2017, για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια, έχει υπάρξει μία σημαντική αύξηση στον τακτικό προϋπολογισμό για την παιδεία.  Ακολουθεί η αναλυτική παρουσίαση:  

Α. ΤΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Συνολικά αυξάνονται κατά 5,41% οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου  για το έτος 2017 έναντι των πιστώσεων του έτους 2016. Ο συνολικός τακτικός προϋπολογισμός του  2017 ανέρχεται σε 4,518 δις. €.  Αύξηση των πιστώσεων από τον τακτικό προϋπολογισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης  κατά 6,66% για το έτος 2017.   874,5 εκ. € οι πιστώσεις για το 2017 έναντι των 820 εκ. € για το έτος 2016.  

Β. ΕΣΠΑ 2014 -2020 

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020. Συνολικά 270 εκ. € θα διατεθούν σε δράσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Σε εξέλιξη βρίσκονται δράσεις για την υποστήριξη της διδακτορικής έρευνας, την ενίσχυση των μεταδιδακτόρων ερευνητών / ερευνητριών, την απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε νέους επιστήμονες κατόχους διδακτορικού και τέλος την πρακτική άσκηση των φοιτητών. Μέχρι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού άνω των 50 εκ. €. Εντός του έτους αναμένεται η ενεργοποίηση και ένταξη πράξεων για δράσεις που αφορούν στην υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές, στην οικονομική ενίσχυση επιμελών φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και στην χορήγηση υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές δεύτερου κύκλου σπουδών.  Συνολικά ωφελούνται 154.000 φοιτητές / νέοι ερευνητές / υποψήφιοι διδάκτορες / μεταδιδάκτορες / ερευνητές/-τριες.  

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα 2014-2020  60 εκ.€ έχουν προϋπολογιστεί για δράσεις υποστήριξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ειδικότερα προβλέπονται δράσεις υποστήριξης της απασχόλησης και της σταδιοδρομίας των αποφοίτων.   Συμμετοχή ερευνητών των ΑΕΙ σε δράσεις της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Συνολικά η έρευνα χρηματοδοτείται με 1,2 δις.€ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα 2014-2020. Εντός του 2017 αναμένεται να βρίσκονται σε εξέλιξη δράσεις ύψους 500 εκ. €. 

Περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα 2014-2020 111 εκ. € θα διατεθούν μέχρι και το 2020 για τη χρηματοδότηση των κτιριακών υποδομών και του εξοπλισμού των ΑΕΙ μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.  

Γ. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Πρόγραμμα  184 εκ. € για τη βελτίωση των υποδομών των ΑΕΙ.   138 εκ. € προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και 46 εκ. € καλύπτονται  από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.  Υπάρχει δυνατότητα για την ένταξη επιπλέον δράσεων ύψους περίπου 50 εκ. € Η δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υπογράφηκε το Δεκέμβριο και έχει ημερομηνία λήξης το καλοκαίρι του 2020. 

Δ. ΚΑΛΥΨΗ ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ

Με πρωτοβουλία του Υπουργείου, τη συμμετοχή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, εκπροσώπων της Διεύθυνσης Ανωτάτης Εκπαίδευσης και των ΑΕΙ έχει ξεκινήσει η αποτύπωση των ανελαστικών δαπανών κάθε Ιδρύματος. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του α’ τριμήνου του 2017. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το Υπουργείο δεσμεύεται να καλύψει τις ανάγκες αυτές σε βάθος τριετίας. 

Ε. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΔΙΩΝ ΠΟΡΩΝ / ΕΣΟΔΩΝ / ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Τα ΑΕΙ καλούνται εντός του α΄ τριμήνου του 2017 να καταθέσουν σχέδιο  για την ανάπτυξη των ίδιων εσόδων-πόρων και για την αξιοποίηση της περιουσίας τους (ακίνητης περιουσίας, κληροδοτημάτων, έσοδα από παροχή υπηρεσιών κ.λπ.). Η χρηματοδότηση τελικά συνδέεται και με την υποβολή/εφαρμογή του σχεδίου αξιοποίησης ή και ανάπτυξης των πόρων του κάθε Ιδρύματος. 

ΣΤ. Ελαφρύνσεις Με πρωτοβουλία του Υπουργείου ήδη εξασφαλίστηκε έκπτωση 25% στις τιμές του ρεύματος από τη ΔΕΗ και διακανονισμός σε 36 δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Βρισκόμαστε επιπλέον σε συζητήσεις για αντίστοιχη μείωση του κόστους των τηλεπικοινωνιών.  
ΕΛΚΕ

Στις 10 Ιανουαρίου 2017  πραγματοποιήθηκε συνάντηση ανάμεσα στον Υπουργό Οικονομικών, τον Υπουργό Παιδείας, τον εκπρόσωπο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και  αντιπροσωπεία Πρυτάνεων και αποφασίστηκαν διαδικασίες για την τροποποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου, στην κατεύθυνση της πιο ευέλικτης διαχείρισης. 
Ενιαίος οικονομικός προϋπολογισμός και απολογισμός του Ιδρύματος από όλους τους πόρους.       
ΙΙ. Διοικητική αναδιάρθρωση και ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων 
Αυτονομία Πανεπιστημίων Στόχος του Υπουργείου είναι η ενίσχυση της αυτονομίας των Ιδρυμάτων με απλοποίηση των διαδικασιών και μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα ΑΕΙ. Αναλυτικότερα μεταφέρονται στην αποκλειστική ευθύνη των ΑΕΙ οι εξής αρμοδιότητες:

Διαδικασία προκήρυξης και διορισμού μελών ΔΕΠ  
Διαδικασία χορήγησης αδειών - απουσίας μελών ΔΕΠ
Διαδικασία μετατάξεων εντός του ίδιου φορέα, από ειδικότητα σε ειδικότητα
Διαδικασία σύστασης Τομέων - Εργαστηρίων
Διαδικασία απόφασης – απόκλισης ωραρίου
Διαδικασία απόφασης απονομής επιδόματος στέγασης
Διαδικασία απόφασης απονομής δικαιώματος σίτισης 

Διοίκηση Στα θέματα διοίκησης των Ιδρυμάτων, το Υπουργείο έχει μελετήσει και βρίσκεται στο τελικό στάδιο αποτύπωσης των κάτωθι:

  Εκλογή πρυτάνεων με τετραετή θητεία
  Αντιπρυτάνεις από ξεχωριστή λίστα με μονοσταυρία
 Επανασύσταση του Πρυτανικού Συμβουλίου με συμμετοχή του πρύτανη, των αντιπρυτάνεων και εκλεγμένων από τη Σύγκλητο μελών
  Αναβάθμιση της αντιπροσωπευτικότητας της Συγκλήτου, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι Προέδροι των Τμημάτων
  Επίδομα ευθύνης Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων
   Κωδικοποίηση νομοθεσίας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το 1982 ως σήμερα, από επιτροπή με Πρόεδρο την καθηγήτρια της Νομικής Σχολής ΑΠΘ, κ. Γιάννα Καρύμπαλη  
Περιφερειακά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης Τα Συμβούλια Ιδρύματος θα αντικατασταθούν από Περιφερειακά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΠΣΑΕ), ένα σε κάθε περιφέρεια. Τα ΠΣΑΕ θα έχουν ως στόχο την εξωστρέφεια, την αποκέντρωση και την αναπτυξιακή πορεία του Ενιαίου Χώρου Έρευνας και Εκπαίδευσης. Έχει σημασία να αναδείξουμε την ιδέα πως τα ΠΣΑΕ και ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας και μπορούν να παίξουν πρωτεύοντα ρόλο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Με αυτόν τον τρόπο αποτελούν θεσμούς που θα συμβάλουν στην ένταξη των ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Τα Περιφερειακά αυτά Συμβούλια με βάση συγκεκριμένες προτάσεις, και με σύμφωνη γνώμη των Ιδρυμάτων της κάθε περιφέρειας, θα διεκδικούν χρηματοδοτήσεις και από πηγές διαφορετικές του κρατικού προϋπολογισμού (ΠΕΠ), αλλά και διεθνές φορείς, όπως για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Τα μέλη τους θα εκπροσωπούν τα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα ανά Περιφέρεια και θα αναδεικνύονται με εκλογικές διαδικασίες των φορέων στις οποίες θα δύνανται να μετέχουν  υποψήφιοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό χωρίς ποσόστωση. Στο Συμβούλιο θα συμμετέχει εκπρόσωπος της αντίστοιχης Περιφέρειας, του Υπουργείου Παιδείας, του Υπουργείου Ανάπτυξης, και του Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας.  Τα Περιφερειακά Συμβούλια θα έχουν αναπτυξιακό και συντονιστικό ρόλο, θα ασκούν απολογιστικό έλεγχο στα οικονομικά των ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων, χωρίς να παρεμβαίνουν στο έργο της διοίκησης των φορέων ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας. Στόχος είναι να καταστήσουν τα Ιδρύματα «φάρο» καινοτομίας και ανάπτυξης ανά Περιφέρεια και να τα συνδέσουν με την κοινωνία. Κάθε Περιφερειακό Συμβούλιο Ανωτάτης Εκπαίδευσης θα πριμοδοτηθεί με περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να μπορέσει άμεσα να προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμματισμών του. 

Οργανισμοί, εσωτερικοί κανονισμοί Οι Οργανισμοί θα αντικατασταθούν από Οργανογράμματα και Εσωτερικούς Κανονισμούς που θα υποβάλουν τα Ιδρύματα. Οι Εσωτερικοί Κανονισμοί θα εγκρίνονται από τη Σύγκλητο, θα υποβάλλονται για γνωμοδότηση στα Περιφερειακά Συμβούλια και θα υπογράφονται από τον Υπουργό.  

Υπουργική απόφαση για την διαδικασία των εκλογών μελών ΔΕΠ  
 
Θέσεις ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και ΕΕΠ 

Άμεση ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και ΕΕΠ. Στόχος η μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής προσφοράς των ατόμων που κατέχουν αυτές τις θέσεις με αξιοκρατικές κρίσεις σε ένα πλαίσιο που θα διασφαλίσει αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες και δυνατότητες για αυτοτελείς διδασκαλίες.     

Ανάπτυξη Ψηφιακών Υπηρεσιών

Πρόθεση του Υπουργείου είναι να ενισχύσει τα ΑΕΙ ώστε να ανταποκριθούν σύμφωνα με τον ρόλο τους στη νέα ψηφιακή εποχή. Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο σχεδιάζει να ενισχύσει τις παρακάτω δραστηριότητες: 

 Τον πλήρη ψηφιακό εγγραμματισμό όλων των αποφοίτων των ΑΕΙ  Την υποχρεωτική εφαρμογή φοιτητολογίου για όλα τα Ιδρύματα με διασύνδεση μεταξύ των Ιδρυμάτων  Την υποχρεωτική εφαρμογή πλατφόρμας για τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των Ιδρυμάτων  Τη διαμόρφωση ψηφιακής πλατφόρμας για τη διαχείριση του προσωπικού  Τη δημιουργία κεντρικής πύλης ανοικτής εκπαίδευσης για όλα τα Ιδρύματα. 

  προγραμμάτων. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα Ινστιτούτου Δια Βίου Μάθησης και να καταταγούν τα πιστοποιητικά σε Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. 

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας 

Το Υπουργείο προχωρά στην διαμόρφωση νέου νομοθετικού πλαισίου για την παιδαγωγική επάρκεια.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης