Χρυσό deal για την επέκταση του «Ελ. Βενιζέλος»

Χρυσό deal για την επέκταση του «Ελ. Βενιζέλος»

Το Ελληνικό Δημόσιο προβλέπεται να εισπράξει μερίσματα συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ


Χρυσό deal για την επέκταση του «Ελ. Βενιζέλος»
Μερίσματα συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ προβλέπεται να εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχος πλειοψηφίας, από την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με την ισχυρή βούληση της κυβέρνησης το deal να προχωρήσει.

Εάν σε αυτά προστεθεί το τίμημα της επέκτασης που θα εισπράξει το
ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο, κατά πληροφορίες, θα προσεγγίσει τα 600 εκατ. ευρώ, τότε ο ΔΑΑ αναδεικνύεται σε μία από τις πιο επικερδείς παραχωρήσεις του Δημοσίου, δημιουργώντας σημαντικές υπεραξίες και εν όψει της πώλησης του 30% των μετοχών του αεροδρομίου που κατέχει το Ταμείο.

Μάλιστα για το γεγονός ότι την προηγούμενη διετία το τίμημα που συζητούσε η Hochtief με το ΤΑΙΠΕΔ ήταν περίπου στα 200 εκατ. ευρώ, στην κυβέρνηση τρίβουν τα χέρια τους που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εκτινάχθηκε δύο φορές πάνω μολονότι η διαπραγμάτευση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Σε αυτό συντελεί η ραγδαία ανάπτυξη του «Ελ. Βενιζέλος» με πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες το 2016, απόδοση που βρίσκεται ένα βήμα πριν από την πρόβλεψη της σύμβασης για τη δημιουργία νέου terminal εφόσον η επιβατική κίνηση υπερβεί τα 21 εκατομμύρια επιβάτες.

Ωστόσο, το Ελληνικό Δημόσιο ως κάτοχος του 55% των μετοχών θα συνεισφέρει στο τίμημα της χρηματοδότησης για την επιμήκυνση της σύμβασης έως το 2046 (από το 2026 που λήγει σήμερα), γεγονός που θα κατεβάσει κατά πολύ το τίμημα και για το καναδικό συνταξιοδοτικό fund Public Sector Pension Investments (PSP), το οποίο ελέγχει το 40% των μετοχών. Σε αυτή την περίπτωση, και για να μην επιβαρυνθεί το Δημόσιο, στόχος της κυβέρνησης είναι να αξιοποιηθούν τα αποθεματικά του ΔΑΑ (αγγίζουν τα 300 εκατ. ευρώ), τα οποία όμως προορίζονται για την κάλυψη των δανειακών αναγκών. Εφόσον επέλθει συμφωνία, το Δημόσιο θα επιδιώ­ξει, ζητώντας και την έγκριση της ΕΤΕπ -μέσω της οποίας έχουν χορηγηθεί τα δάνεια-, να χρηματοδοτηθεί η δαπάνη για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης από τα αποθεματικά του ΔΑΑ. Το επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του 30% που κατέχει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στο ΔΑΑ, η οποία αναμένεται να γίνει με πολύ θετικούς οιωνούς. Με τους όρους αυτούς φαίνεται να κάμπτονται και οι αντιρρήσεις ως προς την εκχώρηση του ποσοστού του αεροδρομίου που είχε εκφράσει παλιότερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Κλείσιμο

Η διαπραγμάτευση μεταξύ ΔΑΑ και ΤΑΙΠΕΔ έχει ωριμάσει, ωστόσο ανώτατη κυβερνητική πηγή ανέφερε στο «Business Stories» του «Πρώτου Θέματος» ότι υπάρχουν ακόμη κάποια νομικά θέματα που χρήζουν περαιτέρω επεξεργασίας. Για παράδειγμα, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη ο τρόπος με τον οποίο θα τεκμηριωθεί η επέκταση της σύμβασης χωρίς διαγωνισμό προκειμένου το νομικό περίβλημά της σύμβασης να είναι ακλόνητο, καθώς θα περάσει από την έγκριση της Ε.Ε. και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. «Αυτό θεωρώ ότι είναι το σοβαρότερο σημείο της συμφωνίας μαζί με το τίμημα», σημειώνει κυβερνητικός παράγοντας κοντά στη διαπραγμάτευση, εκτιμώντας ότι αυτή μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι την άνοιξη. 

Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης