Το Καστέλι, ο Σπίρτζης και οι σκέψεις για το ποσοστό του Δημοσίου

Το Καστέλι, ο Σπίρτζης και οι σκέψεις για το ποσοστό του Δημοσίου

Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν καλά τις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις, ωστόσο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους για το πώς θα διαχειριστούν το θέμα

Το Καστέλι, ο Σπίρτζης και οι σκέψεις για το ποσοστό του Δημοσίου
Τριάντα μέρες απομένουν από την νέα ημερομηνία που έχει ορίσει ως καταληκτική για την υποβολή προσφορών στο αεροδρόμιο Καστελίου, το υπουργείο Υποδομών.

Τα αλλεπάλληλα πισωγυρίσματα του έργου, που έχει εξαγγελθεί πολλάκις και από τη νέα κυβέρνηση αλλά και η οικονομική αστάθεια δημιουργούν μεγάλη καχυποψία και για τον νέο διαγωνισμό που έχει οριστεί για τις 30 Σεπτεμβρίου, την ώρα που αδιευκρίνιστες παραμένουν σημαντικοί παράμετροι του έργου όπως είναι το ποσοστό που θα έχει τελικά στην εταιρεία παραχώρησης, το ελληνικό δημόσιο.

Με βάση τις νέες απαιτήσεις της Eurostat, το Δημόσιο δεν μπορεί να συμμετάσχει στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου με ποσοστό άνω του 33% (το υπουργείο είχε ανακοινώσει αρχικά ότι η συμμετοχή θα κυμανθεί από 45% έως 55%) καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος του έργου θα εγγραφεί στο Δημόσιο χρέος και κάθε ετήσια δαπάνη θα λογίζεται στο έλλειμμα.

Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν καλά τις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις, ωστόσο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους για το πώς θα διαχειριστούν το θέμα, την στιγμή που πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν σκέψεις να υπερπηδηθούν τα εμπόδια με την παραχώρηση ποσοστού στην τοπική αυτοδιοίκηση! Από το υπουργείο, πάντως, υποστήριζαν μέχρι πρόσφατα ότι για τις απαιτήσεις της Eurostat υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις από διάφορα ευρωπαϊκά κράτη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να ανατραπεί το καθεστώς κάτι όμως που επί του παρόντος μόνο ως μύχιος πόθος μπορεί να ερμηνευτεί.

Η καθήλωση, πάντως, του διαγωνισμού που τείνει να μετατραπεί σε γεφύρι της Άρτας έχει αρχίσει να οξύνει τα πνεύματα και στην Κρήτη. Χαρακτηριστική είναι πρόσφατη απόφαση του δήμου Μηνώα Πεδιάδας που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, με την οποία διαμηνύει ότι εάν και αυτή την φορά δεν προχωρήσει ο σχεδιασμός θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικές λύσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Νέας Κρήτης, η προετοιμασία του έργου έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία. «Δεν είναι μόνο τα δεκαπέντε χρόνια καθυστέρησης, τα προβλήματα έχουν οξυνθεί δραματικά την τελευταία τριετία οπότε και έγινε η καταγραφή και απεικόνιση της κτηματογράφησης των 22.000 στρεμμάτων, που θα απαλλοτριωθούν για την υλοποίηση του έργου», δηλώνει στην εφημερίδα ο δήμαρχος Ζαχαρίας Καλογεράκης. Όπως αναφέρει, ακόμη και για να εγκαταστήσει κάποιος αρδευτικό δίκτυο για το πότισμα των χωραφιών ή να επισκευάσει τον στάβλο του, υπάρχει απαγόρευση λόγω του καθεστώτος που ισχύει. Για την προηγούμενη αναβολή η κυβέρνηση είχε επικαλεστεί αιτήματα των ενδιαφερομένων προκειμένου να μελετήσουν τις τροποποιήσεις των τευχών δημοπράτησης και να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις του έργου.
Κλείσιμο

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης