Evan Spiliotopoulos: Ο σεναριογράφος του «Ηρακλή» από τα Βριλήσσια

Evan Spiliotopoulos: Ο σεναριογράφος του «Ηρακλή» από τα Βριλήσσια

Αθηναίος. Σεναριογράφος του Χόλιγουντ. Βρίσκεις το όνομά του στους τίτλους τέλους
των ταινιών «Jungle Book 2», «The Lion King», «Tarzan 2». Φυσικά έγραψε σενάριο
για τη Weinstein Company.
Η MGM του ανέθεσε το σενάριο του «Ηρακλή» και τώρα δουλεύει στο ριμέικ της ταινίας  
«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Ο Ευάγγελος Σπηλιωτόπουλος, κατά κόσμον Εβαν, είναι ένας Ελληνας που όντως κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ και αφηγείται πώς τα κατάφερε

Evan Spiliotopoulos: Ο σεναριογράφος του «Ηρακλή» από τα Βριλήσσια
Ερώτηση πρώτη και αναγνωριστική. Ποιος είναι αυτός ο σεναριογράφος με το δυσπρόφερτο ελληνικό όνομα που υπογράφει τα block­busters του Χόλιγουντ;
«Το Εβαν είναι μια συντομογραφία του Ευάγγελος. Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στα Βριλήσσια. Μέχρι το Λύκειο. Μετά έφυγα για την Αμερική. Ο πατέρας μου είναι βέρος Ελληνας και η μητέρα μου Ελληνοαμερικανίδα γεννημένη στην Ιντιάνα. Πώς βρέθηκε στην Ελλάδα; Ηρθε για δουλειά. Ηταν καθηγήτρια αγγλικών στην Αμερικανική Βάση». «Και πώς βρεθήκατε να δουλεύετε ως σεναριογράφος στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά στούντιο της Αμερικής;» τον ρωτώ. «Ηθελα να γράφω. Ανέκαθεν. Ηθελα να γίνω συγγραφέας, γραφιάς, σεναριογράφος, πες το όπως θέλεις. Ως παιδί ήμουν βιβλιοφάγος. Διάβαζα από Αγκάθα Κρίστι και Ενιντ Μπλάιτον μέχρι βιβλία επιστημονικής φαντασίας και φυσικά κόμικ. Κυριολεκτικά διάβαζα ό,τι έπεφτε στα χέρια μου. Εννοείται ότι λάτρευα το σινεμά. Ετσι αποφάσισα να συνδυάσω τις δύο αγάπες μου και να γίνω σεναριογράφος», απαντά.

Πόσο δύσκολο είναι να κατορθώσει να προσαρμοστεί ένας Αθηναίος στον αμερικανικό τρόπο ζωής;
Κλείσιμο

«Η περίπτωσή μου είναι ιδιαίτερη. Φαντάζομαι ότι για έναν Ελληνα η γλώσσα θα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι Ελληνες μιλούν αγγλικά - άπταιστα ή λιγότερο καλά. Τα ιδιώματα, οι εκφράσεις, η προφορά είναι ένα θέμα για τους Ελληνες. Εγώ μεγάλωσα με μια μητέρα που μιλούσε αγγλικά, οπότε δεν δυσκολεύτηκα καθόλου». Σίγουρα όμως θα συνάντησε κάποια δυσκολία όταν θέλησε να εργαστεί στη βιομηχανία του σινεμά. «Καμία. Ηταν εξαιρετικά εύκολο. Μετακόμισα στο Λος Αντζελες και μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο με προσέλαβαν να γράψω το σενάριο για δύο ταινίες επιστημονικής φαντασίας, low budget εννοείται. Ωστόσο τα επόμενα τέσσερα χρόνια δεν δούλεψα καθόλου. Δύσκολη περίοδος. Από τη μια τα χρήματά μου εξανεμίζονταν και ταυτόχρονα έχανα την αυτοπεποίθησή μου, πίστευα ότι δεν αξίζω ως συγγραφέας. Ευτυχώς, το 2000 με προσέλαβε η Disney. Ξεκίνησα να γράφω ταινίες animation. Τι σήμαινε αυτό; Οκτώ χρόνια με σταθερή εργασία, το όνομά μου στα credits και φυσικά άνθηση των οικονομικών μου. Ηταν το μεγαλύτερο από τα πολλά μικρά βήματα της καριέρας μου», αφηγείται. Είναι άραγε πιο δύσκολο να γράψει κανείς ένα σενάριο για μια ταινία που απευθύνεται σε παιδικό κοινό, αναρωτιέμαι. «Είναι περίπου το ίδιο με το να γράφεις το σενάριο του “Ηρακλή”. Μια καλή ιστορία περιέχει πάντα ενδιαφέροντες χαρακτήρες που βρίσκονται σε καταστάσεις περιπέτειας. Οι ταινίες animation είναι το δώρο κάθε σεναριογράφου. Μπορούν να συμβούν τα πάντα. Σε περιορίζει μόνο η φαντασία σου. Στις επικές ταινίες πρέπει πάντοτε να σκέφτεσαι τα κόστη. Πρέπει να είσαι προσεκτικός και να μη γράφεις πολυέξοδες ιστορίες. Γιατί; Δεν θα γυριστεί το φιλμ διαφορετικά. Τώρα γράφω τη συνέχεια του “Η Χιονάτη και ο Κυνηγός” με τον Κρις Χέμσγουορθ και τη Σαρλίζ Θερόν και το ριμέικ του “Η Πεντάμορφη και το Τέρας”», απαντά.

Τελικά, ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;
«Η σκληρή δουλειά, η πειθαρχία, η επιμονή. Δεν πρέπει να δειλιάσεις ποτέ». Τι συμβουλή θα έδινε σε ένα παιδί από την Ελλάδα που θέλει να ακολουθήσει τα δικά του βήματα; «Να μάθει τη γλώσσα. Να είναι σίγουρος ότι έμαθε τη γλώσσα άριστα. Δεν θα πιστέψετε πόσους Eλληνες σεναριογράφους γνωρίζω που προσπαθούν να γράψουν ένα χολιγουντιανό σενάριο χωρίς να ξέρουν τη γλώσσα. Ο αναγνώστης θα καταλάβει από την πρώτη σελίδα αν είσαι ή όχι σεναριογράφος. Θα του έλεγα να μη μεταφράζει ποτέ από τα ελληνικά στα αγγλικά». Oσο για το γιατί ο «Ηρακλής» δεν γυρίστηκε στην Ελλάδα, ο Εβαν έχει και γι’ αυτό μια απάντηση: «Οι άνθρωποι της παραγωγής ξεκίνησαν να ψάχνουν διάφορες πιθανές τοποθεσίες για τα γυρίσματα από τα τέλη του 2011. Επισκέφτηκαν αρκετά μέρη στην Ευρώπη. Η Ελλάδα ήταν μια πιθανότητα, μια επιθυμία, κυρίως για τις ελληνικές ρίζες της ιστορίας. Δεν ήταν ωστόσο η μόνη επιλογή. Εμείς ψάχνουμε δύο πράγματα όταν αναζητούμε τοποθεσίες. Μια χώρα που θα μας υποδεχτεί και θα κάνει τη διαδικασία των γυρισμάτων εύκολη, μια χώρα που θα είναι οικονομική. Επίσης, θέλουμε ένα μέρος που θα έχει ιδανικά κινηματογραφικά στούντιο, ικανά κινηματογραφικά συνεργεία και θα μας παρέχει διευκολύνσεις για τουλάχιστον έξι μήνες. Η Ελλάδα δεν ήταν τόσο συνεργάσιμη. Φέρθηκαν με σνομπισμό στους ανθρώπους μας. Την ίδια στιγμή έξι χώρες μάς περίμεναν με ανοιχτές αγκάλες. Ξέρεις πόσοι άνθρωποι επικοινώνησαν μαζί μου οργισμένοι με το Ελληνικό Δημόσιο; Αλλά δεν πιστεύω ότι είναι πολιτικό λάθος. Εδώ δεν γυρίστηκαν ο “Μέγας Αλέξανδρος” και η “Τροία” στην Ελλάδα. Δεν είναι ελκυστικός τόπος γυρισμάτων. Πρέπει να επενδύσεις αν θέλεις να θεωρηθείς χολιγουντιανή επιλογή γυρισμάτων. Ναι, θα ήταν πολύ ωραία αν είχε γυριστεί η ταινία στην Ελλάδα. Αλλά πρέπει να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και επιθετική στρατηγική από τους Ελληνες αν θέλουν να φέρουν εκεί το Χόλιγουντ. Δεν θα περιμένουμε το Χόλιγουντ να έρθει στην Ελλάδα. Ας χτυπήσουμε μερικές πόρτες να ενημερώσουμε ότι ανοίξαμε για μπίζνες».





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης